یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۱۰
۰ نفر

به دنبال انتشار وعده رئیس سازمان جنگل‌ها در همشهری در خصوص اعلام خبرهای خوبی از شناسایی برخی از شبکه‌های تجاوز به منابع‌طبیعی کشور تا 2 ماه آینده، فرمانده یگان حفاظت جنگل‌ها از ایجاد ناامنی کامل برای افرادی که اقدام به قاچاق چوب خصوصا در استان‌های شمالی می‌کنند، خبر داد.

سرهنگ تقی ایروانی، فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها در گفت‌وگو با ایسنا افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تا 6 ماه نخست سال جاری برای افرادی که اقدام به قاچاق چوب خصوصا در استان‌های شمالی می‌کنند، ناامنی کامل ایجاد خواهیم کرد. وی با اشاره به اینکه بیشترین مشکل یگان حفاظت از جنگل‌ها کمبود نیروست، افزود: عرصه 135 میلیون هکتاری را با 2 هزار و 200 نفر نیرو نمی‌توان مراقبت کرد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها با اشاره به اینکه وارث 135 هزار پرونده سنواتی هستیم، گفت: در حال حاضر پیگیر این پرونده‌ها برای رفع تصرف هستیم و تلاش می‌کنیم با اقدامات حفاظتی، دیگر پرونده جدیدی در این خصوص تشکیل نشود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها با اشاره به خشکسالی امسال گفت: بر اساس دستور صادره امسال بهره‌برداری از کلیه محصولات فرعی مرتعی و جنگلی ممنوع است.
وی با اشاره به این که با توجه به خشکسالی امسال در حوزه منابع طبیعی باید به طور ویژه از آن مراقبت شود، به آتش‌سوزی‌های رخ داده در سال جاری در عرصه‌های طبیعی اشاره کرد و گفت: به دلیل خشکسالی، کاهش رطوبت و افزایش سفرها در شمال کشور طی 20 روز نخست امسال معادل با 6 ماه اول سال گذشته آتش‌سوزی داشته‌ایم.

تجاوز شبکه‌ای به جنگل

از سوی دیگر به گزارش همشهری، فرود شریفی، رئیس سازمان جنگل‌ها نیز گفت: تجاوز به منابع طبیعی به دلیل افزایش قیمت زمین و رشد جمعیت، دیگر انفرادی نیست و شبکه‌ای شده است. وی برخی از اعضای این شبکه‌ها را بعضا از دستگاه‌های دولتی دانست و افزود: اعضای این شبکه‌ها، به صورت گسترده وارد عمل شده و با تطمیع، تهدید و دیگر اقدامات قصد دارند به منابع طبیعی کشور تجاوز کنند.

شریفی اعلام کرد: ظرف 2 ماه آینده خبرهای خوبی از شناسایی برخی از این شبکه‌ها داده می‌شود.

کد خبر 50854

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز