رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران درباره آخرین وضعیت اعمال نرخ کرایه مصوب سال ۹۹ در ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران توضیح داد.

محمد علیخانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علیخانی در تشریح آخرین وضعیت اعمال افزایش نرخ کرایه سال ۹۹ در ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران، گفت: در بخش نرخ‌گذاری دارای ۳ بخش مترو، اتوبوس و تاکسی هستیم که کار نرخ‌گذاری از سوی شورای شهر تهران در آن‌ها انجام شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران با اشاره به این نکته که تاکسی دارای مالک خصوصی است و درآمد آن برای راننده است، افزود: در بخش تاکسیرانی با افزایش نرخ بنزین مشکلات درآمدی برای راننده‌ها ایجاد شد و ما به آن‌ها نیز حق دادیم، اما نکته قابل توجه این است که مصوبات شورای شهر تهران باید در هیئت تطبیق فرمانداری تهران با قوانین موجود تطبیق داده شود تا خلاف قانون مصوبه‌ای اجرا نشود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران تصریح کرد: هیئت تطبیق فرمانداری تهران اجازه افزایش بیش از ۲۵ درصد نرخ کرایه تاکسی را نمی‌دهد و به همین دلیل شورای شهر تهران با محدودیت سقف نرخ‌گذاری مواجه است.

علیخانی افزود: در حال حاضر نرخ‌گذاری انجام شده در ناوگان حمل‌ونقل عمومی زیر نرخ تورم است و باید گفت با توجه به شرایط کرونایی کشور اعمال نرخ مصوبی که قرار بود از پانزدهم فروردین ماه اعمال شود به ابتدای خرداد ماه کشیده شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران با اشاره به زیان مالی مترو و اتوبوس، گفت: شهرداری تهران ۲ هزار میلیارد تومان به مترو اتوبوس یارانه پرداخت می‌کند و باید گفت با این نرخ بلیت، شرکت‌های مترو و اتوبوس زیان‌ده یا ورشکسته هستند.

علیخانی در پاسخ به این سوال که آیا اعمال نرخ مصوب سال ۹۹ در ناوگان حمل‌ونقل عمومی از ابتدای خرداد ماه قطعی است، گفت: تا به امروز مصوبه‌ای از سوی ستاد مقابله با کرونا برای اعمال نشدن این نرخ از ابتدای خرداد ماه به دست ما نرسیده است و باید به این نکته اشاره کنم که به طور ضمنی و شفاهی توافقاتی انجام شده است تا مصوبه نرخ کرایه با تاخیر اجرا شود و شهرداری تهران نیز برای این تاخیر از شورای شهر تهران تذکر گرفت تا با ارایه لایحه، مصوبه قانونی آن را اخذ کند.

او در پاسخ به این سوال که آیا در بخش خدمت‌دهی ناوگان تاکسیرانی در شب و یا خدمت ویژه افزایش ۲۰ تا ۸۰ درصدی نرخ کرایه اعمال می‌شود، گفت: خدمت‌دهی ناوگان در ساعات پایانی شب متفاوت است و ما برای این شکل خدمت‌دهی، افزایش نرخ در نظر گرفتیم؛ اما افزایش ۲۰ تا ۸۰ درصدی نرخ کرایه درست نیست.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران درباره افزایش نرخ کرایه ناوگان حمل‌ونقل عمومی مصوب سال ۹۹، گفت که نرخ کرایه در ناوگان حمل‌ونقل عمومی حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

کد خبر 508401
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha