ارتش چین تا چند ماه آینده از تازه‌ترین نمونه بمب‌افکن رادارگریز مافوق صوت خود رونمایی می‌کند تا در باشگاه دارندگان این جنگنده‌های بسیار پیشرفته به آمریکا و روسیه بپیوندد.

جنگنده رادارگريز مافوق صوت چين

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دیلی‌میل، با پرواز جنگنده موسوم به شیان-اچ۲۰ چین خواهد توانست از زمین، دریا و آسمان با بمب‌های هسته‌ای و اتمی به دشمنان خود حمله کند و به این ترتیب سومین ضلع قدرت بزرگ‌ترین ارتش دنیا هم کامل می‌شود. ضمن اینکه برد موشک‌ها و بمب‌های هسته‌ای و غیرهسته‌ای چین دو برابر افزایش می‌یابد. یعنی این کشور می‌تواند همزمان استرالیا، ژاپن و کره جنوبی را در دسترس موشک‌های خود داشته باشد.

اقدام دولت چین در انتشار اخبار مربوط به رونمایی از جنگنده هسته‌ای رادارگریز مافوق صوت آن هم در زمانه شیوع گسترده کرونا بیش از پیش به تنش‌های بین‌المللی به ویژه میان پکن و واشنگتن دامن می‌زند. دانلد ترامپ و مایک پمپئو، رئیس جمهوری و وزیر خارجه آمریکا در روزهای اخیر بارها بر دست داشتن چین در تولید و انتشار عمومی ویروس کرونا تاکید کرده و خشم مقام‌های ارشد پکن را با این سخنان خود برانگیخته‌اند.

مسئولان ارشد ارتش چین به روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست اعلام کرده‌اند نخستین پرواز رسمی جنگنده تازه شیان-اچ۲۰ ماه نوامبر ۲۰۲۰ در نمایشگاه هوایی ژوهای خواهد بود. پکن امیدوار است تا پاییز امسال شیوع کرونا را کنترل کند و با پرواز جنگنده رادارگریز مافوق صوت به دنیا نشان بدهد مرموزترین بیماری قرن ۲۱ هم نتوانسته برنامه‌های نظامی چین را زیر سایه و به حاشیه ببرد.

اچ-۲۰ یک جنگنده راهبردی برای ارتش چین است و منابع اطلاعاتی آمریکا اعلام کرده‌اند ویژگی‌های آن بسیار شبیه جنگنده‌های راهبردی بی-۲ و بی-۲۱ ایالات متحده است.

کد خبر 508398

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha