سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به محاکمه اخلاگران ارزی و متهمان اختلاس از صندوق ذخیره فرهنگیان، از صدور احکام ۷ نفر دیگر از متهمان و مدیران بانک سرمایه خبر داد.

متهمان بانک سرمایه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در بیست و پنجمین نشست خبری خود، تصریح کرد: امروز سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۲۱ اخلال‌گر ارزی که با خرید و فروش غیرمجاز ارز باعث اختلال شده بودند، در حال محاکمه هستند.

وی افزود: این افراد بیش از ۴۸ میلیون ارز خرید و فروش داشتند که دادگاه آنها در حال برگزاری است.

اسماعیلی از صدور محکومیت ۷ نفر دیگر از متهمان بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد و گفت: این هفت نفر عموماً جزو مجموعه‌های مدیریتی و هیأت مدیریت بانک سرمایه هستند.

به گفته سخنگوی قوه قضائیه، محمدرضا خانی مدیرعامل وقت بانک سرمایه به جرم مشارکت در اخلال در نظام پولی کشور به ۲۰ سال حبس ۷۴ ضربه شلاق محرومیت دائم از خدمات دولتی و پرداخت جزای نقدی به ۶۴۰ هزار یورو محکوم شده است.

وی افزود: یاسر ضیایی شیرکلایی به جرم مشارکت در نظم اقتصادی به ۱۵ سال حبس تعزیری ۷۴ ضربه شلاق و پرداخت جزای نقدی به ضبط ۵۲ میلیارد ریال محکوم شده است. خیرالله بیرانوند مدیرعامل وقت بانک سرمایه به تحمل ۵ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت دائم، بهمن خادم عضو هیأت مدیریت بانک سرمایه به تحمل ۵ سال حبس تعزیری ۷۴ ضربه شلاق و ضبط ۹۶۰ میلیون ریال محکوم شده است. مهرداد باقری به جرم مشارکت به تحمل ۵ سال حبس تعزیری، پرویز احمدی مدیرعامل دیگر بانک سرمایه به تحمل ۵ سال حبس تعزیری ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت از خدمات دولتی و علیرضا حیدرآبادی پور غیابا به تحمل ۱۲ سال حبس وجزای نقدی محکوم شده‌اند.

کد خبر 508354

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha