سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
۰ نفر

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نقده گفت: به دلیل نبود واحدهای فرآوری سنگ‌های معدنی و تزئینی در منطقه، اکثر سنگ‌های استخراج شده به صورت خام به استان‌های همجوار و کشورهای آسیایی و اروپایی از قبیل ترکیه، ایتالیا و چین صادر می‌شود.  

معادن آذربایجان‌غربی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، قربان انوشه، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نقده در استان آذربایجان‌غربی افزود: از ۱۲۴ هزار تن مواد معدنی استخراج شده از معادن نقده عملاً ۷۰ هزار تن از آن مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.  

وی ادامه داد: از عمده سنگ‌های استخراجی در این معادن می‌توان به سنگ مرمر صورتی، مرمریت، سیلیس، مرمر سفید، خاکستری، عسلی، سنگ آهک، لاشه و مالون، سن و ماسه و مصالح کوهی اشاره کرد؛ که در این میان سنگ مرمر صورتی از جمله سنگ‌های تزئینی گران قیمت و شاخص و جزء سنگ‌های بی‌نظیر در خامورمیانه است که به کشورهای آسیایی و اروپایی از قبیل ترکیه، ایتالیا و چین صادر می‌شود.  

انوشه اظهار کرد: از این تعداد ۱۲ معدن فعال و مابقی نیز به دلیل تحریم‌ها علیه صنعت کشور دچار مشکلاتی همچون عرضه، صادرات و غیره شده‌اند.  

وی تصریح کرد: در معادن فعال این شهرستان ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار هستند، اکثریت قریب به اتفاق کارکنان در این معادن بومی هستند.  

انوشه اضافه کرد: میزان سرمایه‌گذاری در معادن شهرستان نقده در طی سال جاری بیش از ۳۵ میلیارد ریال است.  

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نقده، نبود واحدهای فرآوری سنگ‌های معدنی و تزئینی در منطقه را از اصلی‌ترین مشکل بخش معادن شهرستان عنوان کرد و گفت:  این محصولات به صورت خام به استان‌های همجوار و کشورهای یاد شده صادر می‌شود.  

انوشه نبود تسهیلات بانکی کم بهره برای حمایت از سرمایه گذاران و سرمایه گذاری برای ایجاد واحدهای فرآوری تخصصی و نبود فروش کافی در سطح کشور را از دیگر مشکلات معادن شهرستان عنوان کرد.  

کد خبر 508249

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمود صانعی پور IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    0 0
    با سلام گزارش مفیدی بود ، بعضی از نقد ها وبیانیه ها ، شعار است واز مناط های فنی وتحلیل های لازم بر خوردار نیست ، بین حلقات یک زنجیره تولید وعرضه ، بجای اینکه یک اتصال فنی ، مدیریتی ، سیستمی ، خبرگی و... قرارگیرد ، دلال ها قراردارند ، ، پس زنجیره ناقص وبعضاً ناقض هستند وضد اقتصاد صحیح وقابل قبول عمل میکنند ، حجم وکثرت این مداخله گرهای زیاد که در وحدت ضد نظام عمل میکند ، وحدت رونق تولید وجهش تولید ونظیر این انتظارات را ممکن نمی سازد ، ریشه های این فقدان ها در 300 مقاله از من آمده است ، خبره میان رشته ای ، محمود صانعی پور