دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
۰ نفر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از حذف هرگونه الحاقات زاید در بافت تاریخی بازار اردبیل خبر داد.

بازار اردبیل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در نشست با کسبه سرای وکیل بازار تاریخی اردبیل گفت: در سالیان گذشته این محل، مکانی برای برگزاری جشن‌های مذهبی و مردمی بوده است که ضرورت دارد دوباره این سرا احیا شده و شاهد برگزاری چنین برنامه‌هایی در آن باشیم.  

وی افزود: استفاده از مولفه‌های گردشگری برای بازدید گردشگران یکی از لازمه‌های بازار تاریخی اردبیل است چرا که بازارهای تاریخی در هر منطقه‌ای یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری بوده و انتظار می‌رود کسبه بازار در این زمینه مشارکت لازم را داشته باشند که اداره کل میراث فرهنگی نیز حمایت‌های لازم را در این زمینه انجام خواهد داد.  

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بیان کرد: در دو سال گذشته با وجود محدودیت‌های اعتباری اداره کل میراث فرهنگی استان تمام توان خود را برای احیای سرای وکیل به کار گرفته و تاکنون نیز با همراهی کسبه محترم روند ساماندهی آن به پایان رسیده و در اختیار کسبه قرار گرفته است.  

فلاحی در مورد احیای سردر ورودی سرای وکیل تصریح کرد: طرح بازگشایی سردر ورودی به زودی در کمیته فنی میراث فرهنگی مطرح خواهد شد و در خصوص تکمیل تنها طاق باقیمانده آن نیز برای الحاق این سرا به مجموعه بازار تصمیم‌گیری و پس از تصویب اجرایی می‌شود.  

وی افزود: با مکاتبات و هماهنگی‌های لازم با دستگاه قضایی و شهرداری برخی زواید فعلی از جمله آلاچیق‌های احداث ‌شده در این مجموعه که برخلاف ضوابط بافت تاریخی است، برچیده خواهد شد.  

کد خبر 508142

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha