دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
۰ نفر

برخی از متخصصان با شیوع ویروس کرونا نگران مصرف داروهای متداول فشار خون در بیماران مبتلا به کووید-۱۹ بودند، مطالعات جدید نشان می‌دهد این داروها کاملا ایمن هستند و شدت کووید-۱۹ را افزایش نمی‌دهد.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، ایرنا به نقل از ساینس‌دیلی نوشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا این سوال ذهن محققان را درگیر کرد که آیا مصرف داروهای متداول کنترل‌کننده فشار خون در بیماران مبتلا به کوویدـ۱۹ مضر است و به شدت بیماری منجر می‌شود؟

محققان دانکشده پزشکی NYU Grossman در نیویورک برای یافتن پاسخ مطالعات جدیدی را آغاز کردند. نتیجه نشان می‌دهد ارتباطی بین چهار گروه دارویی تنظیم‌کننده فشار خون، یعنی مهارکننده آنزیم تبدیل‌کننده آنژیوتانسین (ACE)، مسدودکننده گیرنده آنژیوتانسین (ARBs)، بتا بلاکر و مسدودکننده‌های کانال کلسیم با افزایش احتمال ابتلا به کوویدـ۱۹ و افزایش شدت این بیماری وجود ندارد.

با توجه به این‌که حدود یک‌سوم افراد میانسال و سالمند به فشار خون مبتلا هستند و بیماران قلبی نیز در برابر کوویدـ۱۹ آسیب‌پذیرترند، رابطه بین داروهای فشار خون و احتمال افزایش شدت کوویدـ۱۹ به یک نگرانی جهانی در حوزه بهداشت بدل شده بود. نتایج نشان داد استفاده از داروهای متداول کنترل فشار خون در بیماران مبتلا به کوویدـ۱۹ ایمن است.

فشار خون نیرویی است که توسط جریان خون به دیواره رگ‌ها وارد می‌شود تا خون در سراسر رگ‌ها و بدن جریان یابد. اگر این نیرو افزایش پیدا کند و در طول زمان ثابت باقی بماند، بدن با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شود.

با توجه به این‌که به طور متوسط از بین هر سه فرد میانسال یک نفر به فشار خون بالا مبتلاست، محققان درمان فشار خون بالا را از دوران میانسالی ضروری می‌دانند. از طرفی فشار خون مهم‌ترین عامل بروز بیماری‌های قلبی و بیماری‌های قلبی مهم‌ترین عامل مرگ‌ومیر در سراسر جهان است.

بسیاری از افراد از فشار خون بالای خود بی‌اطلاع‌اند از این رو غربالگری فشار خون بالا از دهه چهارم زندگی نیز می‌تواند یک استراتژی موثر برای درمان و کنترل این عارضه باشد.

محققان در تلاش‌اند تا تاثیر مصرف داروهای دیگر را در شدت کوویدـ۱۹ مورد بررسی قرار دهند.

کد خبر 508028

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha