دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
۰ نفر

سرپرست فرمانداری درمیان نسبت به روند افزایش مبتلایان به کرونا در این شهرستان هشدار داد و از مردم خواست همچنان طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی بگیرند و از برگزاری هرگونه تجمع خودداری کنند.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسنعلی بخشی روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه جاری بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در یک کانون شهری و ۲ کانون روستایی شهرستان شناسایی شده‌ است.

وی بیان کرد: طی چند روز گذشته روند ابتلای افراد به بیماری کرونا در شهرستان درمیان افزایش چشمگیری یافته است و برای مثال در روز گذشته چهار نفر مبتلا به ویروس کرونا در یک مرکز شهری شناسایی شدند.

سرپرست فرمانداری درمیان گفت: ما ملزم به اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا هستیم و با توجه به آخرین مصوبه، عموم مردم در شرایط کنونی با صبوری فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند را رعایت کنند تا به کرونا مبتلا نشوند.

وی تصریح کرد: برگزاری اجتماعات، جشن عروسی و مراسم سوگواری در این شهرستان ممنوع و جفا به سلامت عمومی است که در صورت مشاهده چنین مواردی با عوامل برگزارکننده آنها به صورت قانونی برخورد خواهد شد.

بخشی گفت: تجمعات نقش موثری در شیوع ویروس کرونا دارد برای مثال چهار نفر از مبتلایان در یکی از روستاهای شهرستان به دلیل حضور در مراسم ختم خانگی به ویروس مبتلا شدند.

وی افزود: تمامی قوانین و ضوابط بازدارنده به خاطر حفظ جان مردم است و شهروندان خودشان باید حساسیت‌های کرونا را درک کنند و بی‌دلیل نیست که خدمتگزاران آنها تصمیم به تعطیلی بازار، اماکن عمومی و مذهبی و اجرای طرح فاصله‌گذاری گرفتند.

بخشی گفت: ویروس کرونا ثابت کرده که به هیچ عنوان شوخی بردار نیست و سرعت شیوع آن بسیار بالاست بنابراین اگر شهروندان رعایت نکنند دوباره این ویروس اوج می‌گیرد و خسارت سنگین‌تری وارد خواهد کرد.

سرپرست فرمانداری درمیان همچنین با اشاره به افزایش مصرف آب در روستاهای این شهرستان گفت: اکنون ۵۰ روستای درمیان با تانکر سیار آب‌رسانی می‌شود و همه تلاش ما این است که با ارسال به موقع و کافی آب در این شرایط، روستاییان دغدغه‌ای نداشته باشند.

وی ادامه داد: اما نیاز است مردم هم در مصرف آب صرفه جویی لازم را داشته باشند تا با کمبود و قطعی آب به‌ویژه در فصل گرما مواجه نشویم.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان درمیان طی روزهای اخیر روند افزایش داشته و بیشترین موارد مثبت استان در سه روز گذشته که اغلب آنها نمونه‌های سرپایی بوده، مربوط به این شهرستان است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در ۱۰۵ کیلومتری بیرجند است.

همچنین شهرستان مرزی زیرکوه در این استان دیروز (یکشنبه) به عنوان منطقه سفید (کم خطر) اعلام شد.

براساس آخرین آمار رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۹۷ هزار و ۴۲۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و شمار جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۲۰۳ نفر رسید.

کد خبر 507913

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha