جی.کی رولینگ در توییترش نوشت: امروز بیست و دومین سالگرد نبرد هاگوارتز است، اما باید صادق باشم و بگویم این روزها صحبت از مرگ داستانی، بی‌مناسبت است. افراد بسیاری در دنیا در این روزها عزیزانشان را از دست می‌دهند...

جی کی رولینگ نویسنده هری پاتر

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از گاردین، رولینگ نوشت: «پس در روز پیروزی در دنیای جادوگری، من به کسانی فکر می‌کنم که این روزها مشغول کارند تا از جان ما و زندگی‌مان محافظت کنند. من در خانواده‌ام سه نفر از آن‌ها را دارم، و مثل باقی خانواده‌ها، هم احساس غرور می‌کنم و هم نگرانم.»

او ادامه داد: «مثل همیشه در بحران‌هایی از این دست، فقیرترین‌ و آسیب‌پذیرترین افراد، سخت‌تر ضربه می‌خورند. بنابراین به افتخار نبرد هاگوارتز یک میلیون پوند کمک مالی می‌کنم که نیمی از آن کمک به بی‌خانمان‌ها در دوره بحران کرونا است و نیمی از آن به پناهگاه‌های قربانیان خشونت خانگی. زیرا می‌دانیم که به دلیل قرنطینه، متاسفانه آمار سوءاستفاده خانگی افزایش یافته است.» 

خیریه‌ها از این کمک رولینگ تقدیر کردند چرا که در این روزها که مردم در قرنطینه‌اند، شمار کسانی که به دلیل خشونت خانگی به مراکز حمایتی مراجعه می‌کنند افزایش یافته و این مراکز نیاز به کمک‌هایی از این دست دارند. 

جان اسپارکز مدیر اجرایی مرکز بحران بریتانیا گفت: ما از حمایت جی.کی رولینگ ابراز خرسندی می‌کنیم و باید بگوییم از او به خاطر کمک سخاوتمندانه‌اش ممنونیم. مردم بی‌خانمان در این دوره بحران کرونا بسیار ضربه خوردند. پول اهدایی جی.کی رولینگ به خط مقدم مبارزه با بحران کرونا خواهد رفت، و به ما کمک می‌کند بی‌خانمان‌های بریتانیا را حمایت کنیم. با کمک هم می‌توانیم مردم را از عوراض ناشی از شیوع محافظت کنیم و اطمینان پیدا کنیم تا پایان بحران، همه سرپناه داشته باشند.

کد خبر 507696

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha