دیروز خبر ریزش آوار ساختمان مسکونی خیابان کریمخان زند که منجر به فوت بانوی ۸۰ ساله شد، در رسانه های منتشر شد. دقایقی پس از حضور آتش نشانان در محل حادثه، «جلال ملکی» سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اعلام کرد که علت ریزش گودبرداری ملک مجاور بوده است.شهردار ناحیه ۳ در گفت و گو با خبرنگار ما توضیحات تکمیلی از تخلف مالک می دهد.

آوار در خیابان کریم خان

همشهری آنلاین- زینب زینال زاده: حوادث مربوط به ریزش و آوار ساختمان های مسکونی به دلیل گودبرداری ملک های مجاور، در کلان شهر تهران به وفور رخ می دهد که با رعایت اصولی ایمنی توسط مالکان می توان از آنها جلوگیری کرد. در حادثه خیابان کریمخان زند هم که گودبرداری ملک مجاور منجر به آوار ساختمان ۳ طبقه و فوت بانوی ۸۰ ساله شد، نتیجه همین بی دقتی و بی توجهی به اخطارهای شهرداری بوده است.

به گفته شهردار ناحیه ۳ منطقه ۶ ،در جوار ملک تخریب شده، قطعه زمینی به مساحت ۳۰۰ متر مربع قرار دارد که برای عملیات ساخت و ساز حدود ۴ متر گود برداری شده است: «پس از گودبرداری مالک باید اصول ایمنی برای جلوگیری از ریزش ملک های مجاور را انجام دهد که در ملک مورد نظر مالک این کار را انجام نداده بود.»
 «امیر ابوالفضل غلامی»ادامه داد: «در بازدید هایی که از روند ساخت و ساز ملک داشتیم، به دلیل رعایت نکردن اصول ایمنی در ایمن سازی ملک های مجاور، در ۳ مرحله به مالک اخطار دادیم که اسناد و مدارک موجودند و 
به نطر ما، متاسفانه بی احتیاطی و بی توجهی مالک از یک سو و سهل انگاری مهندس ناظر از سوی دیگر منجر به این حادثه شده است.»

کد خبر 507617

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مراد FR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    0 0
    اخطار به چه دردي مي خوره؟! گفتن اينكه ، ما قبلا اخطار داده بوديم ، پاك كردن صورت مسئله است. .الان چه كسي مي تونه پاسخگو باشه؟! ايا پاسخگويي هست؟! نوشدارو بعد از مرگ سهراب به چه دردي مي خوره؟! چه كسي جان ان خانم را بر مي گرداند؟! چه كسي مي تواند به ان خانم كه در قيد حيات هم نيست جواب دهد؟! تكليف سلامتي و جان ادمها در اين مواقع چه مي شود؟! فرض كنيم مقصران را هم پيدا و محاكمه و مجازات و اصلا اعدام كنيم ايا جان ان خانم بر مي گردد؟! ان خانم زنده مي شود؟! تازه ، خود اين مقصران هم ممكن است بدبخت و بيچاره شوند. همان لحظه اول بايد اقدام شود. تمام مسئوليتها هم با مالك و مهندس ناظر مي باشد.تمام هزينه ها با مالك مي باشد. به محض مشاهده چنين مواردي كه جان و سلامت انسانها را مورد تهديد قرار مي دهد در همان لحظه و ثانيه بايد اقدامات لازم و اقدامات ايمني صورت گيرد. يك لحظه كوتاهي و تاخير و پشت گوش انداختن قابل قبول نيست.جان و سلامتي ادمها بالاتر و ارزشمند تر از هر چيزيست. مراد