بارش‌های کم‌سابقه در مناطق مختلف خراسان رضوی تبدیل به رواناب و در مناطقی نیز موجب بروز سیلاب شدند. این سیل باعث تخریب تعدادی از خانه‌های روستایی در این مناطق شد.

سیل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ســیلاب ناشــی از این بارش‌ها موجب انسداد مســیرهای روســتایی، تخریب منازل و حتی محبوس شدن سرنشینان خودروهای سواری شد.

۱۱ مسیر روستایی مسدود شد

ابراهیم نصری، مدیرکل راهــداری و حمل‌ونقل جادهای خراسان رضوی گفت: در پی بارش‌های پنجشنبه شــب ۱۱ اردیبهشت ۹۹ راه ارتباطی ۱۱ روستا در کلات مسدود اعلام شد که روستاهای یاد شده عبارتند از آبگرم، باغگاه، خواجه روشــنایی، ســیرزار، مؤمن آباد، بامچنار، سنگ دیوار، بابافرجی، چهارراه، خاکستر و الئیــن کهنه کــه به دلیل وقوع ســیلاب و آبگرفتگی راه آنها تا اطلاع بعدی مسدود است.

مدیــرکل راهــداری و حمل‌ونقل جادهای خراســان رضوی ادامه داد: در حال حاضر علاوه بر ۱۱ راه روســتایی مذکور، راه هفت روستا در شهرستان‌های کلات، خوشــاب و چناران این استان که در پی بارش‌های ۴۸ ساعت قبل بسته شده بودند نیز همچنان مسدود است.

۶ راه روستایی خوشاب بازگشایی شد

عبــاس رباط‌جزی، سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل جادهای خوشــاب گفت: راه ۶ روستای این شهرستان که شب قبل در پی بارش شــدید باران و سیلاب مسدود شده بود بازگشایی شد.

وی افزود: نیروهای اداره راهداری و حمل‌ونقل جادهای خوشــاب پس از کاهش بارندگی و حجم ســیالب، عملیات بازگشایی راه‌های روســتایی نوروزی، سرخ، بابالنگر، داراب، یام و گلگنبد را آغاز و جاده‌ها را به طور کامل باز کردند.

سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوشــاب ادامه داد: سیلاب شدید سبب آببردگی آبنماهای برخی از این راه‌های روستایی شد و تردد در آنها را برای ساعاتی دچار مشکل کرد.

نجات پنج نفر از سیلاب توسط هلال احمر قوچان

مســعود برازنده، رئیــس جمعیت هلال احمر قوچان گفت: در ســاعت ۱۹ یازدهم اردیبهشت ماه حادثه‌ای مبنی بر گرفتار شدن یک خودرو در محور روستای جعفرآباد به عوامل پایگاه شهید یوسف کلاهدوز هلال احمر قوچان اعلام شد و عوامل پایگاه به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: عوامل پایگاه پس از تلاش فراوان با استفاده از تکنیک‌های نجات در سیلاب، افراد را از خودروی گرفتار شده در سیلاب نجات دادند و به مکان امن منتقل کردند.

رئیــس جمعیت هلال احمر قوچان درباره علت وقوع این حادثه، ادامه داد: راننده قصد عبور از سیلاب و رفتن به روستا را داشته که به علت شدت جریان سیل، خودرو از مسیر جاده روستا منحرف و به داخل جریان سیلاب وارد می‌شود.

ویرانی ۱۰ خانه در طرقبه بر اثر سیل

سیدحسن حسینی، فرماندار بینالود «طرقبه - شاندیز» گفت: بارش باران و سیلاب شب قبل به ۱۰ واحد مسکونی در روستای اردمه بخش طرقبه این شهرستان خسارت وارد کرد.
 
وی افزود: علاوه بر خسارت ۱.۵ میلیارد ریالی به منازل روستای یاد شده، معابر عمومی روستای اردمه ۵۰۰ میلیون ریال و راه ارتباطی آن نیز ۱.۵ میلیارد ریال خسارت دیده‌اند.

فرماندار طرقبه - شاندیز ادامه داد: بارش‌های شب قبل همچنین به پنج استخر غیرمجاز ذخیره آب در این منطقه حدود ۵۰۰ میلیون ریال خسارت وارد کرده است به گونه‌ای که این استخرها برای مرمت نیازمند لایروبی هستند.

تخلیه آب از سه واحد مسکونی در روستای حصار قوچان

مسعود برازنده، رئیس جمعیت هلال احمر قوچان گفت: در پی وقوع باران شدید در شب ۱۲ اردیبهشت ۹۹ تعداد ۳ واحد مسکونی در روستای حصار دچار آب گرفتگی شده بود که توسط نیروهای شعبه تخلیه آب از این منازل انجام شد.

او ادامه داد: اعضای تیم امداد و نجات شعبه در ساعت ۱۰ صبح در روستای حصار واقع در ۴۰ کیلومتری محور قوچان به چناران حاضر شده و تخلیه آب را با استفاده از پمپ‌های مکنده انجام داده و در ساعت ۱۲ این عملیات امدادرسانی به پایان رسیده است.
 

تخلیه آب از پنج واحد مسکونی در روستای دیزادیز قوچان

رئیس جمعیت هلال احمر قوچان ادامه داد: در پی وقوع بارش شدید باران و تگرگ تعداد ۵ واحد مسکونی در روستای دیزادیز دچار آب گرفتگی شده بود که توسط نیروهای شعبه و با همکاری اهالی روستا تخلیه آب از این منازل انجام شد.

برازنده در تشریح علت آب گرفتگی منازل، بیان کرد: با توجه به شدت سیل چند خودرو که دریکی از کوچه‌های روستا پارک بوده‌اند جابه جا شده و باعث انسداد کوچه و ورود آب به این منازل شده بود همچنین در این حادثه خساراتی نیز به تعدادی از دام‌های یکی از اهالی روستا وارد شده بود و تعدادی از خودروهای نیز آسیب دیده بودند.

کد خبر 507088

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha