نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی گفت: درخواست ارتقای سه روستای قوچان به شهر به وزارت کشور ارائه شده که تاکنون تبدیل روستاهای شهرکهنه و مزرج مورد موافقت اصولی این وزارتخانه قرارگرفته است.

علی آذری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  علی آذری افزود: مصوبه تبدیل این ۲ روستا در حال حاضر به هیات ‌وزیران ارسال ‌شده است تا برای نهایی شدن به تصویب برسد و در خصوص تبدیل روستای آلماجق نیز پیگیری‌ها در حال انجام است.  

وی اضافه کرد: در ارتقای روستاها به شهر ۲ هدف روستایی و شهرستانی مدنظر بوده است،  با ارتقای روستاهای بزرگ و مؤثر در این شهرستان می‌توان از مهاجرت به شهر جلوگیری کرد و موجب افزایش در سطح مشارکت‌ها، افزایش درآمد و ثروت و اشتغال‌زایی شد.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی گفت: نامه تبدیل ۲ روستای شهر کهنه و آلماجق در پنجم اسفندماه ۹۹ از فرمانداری به سرپرست معاونت سیاسی استانداری خراسان رضوی ارسال ‌شده بود که با همکاری و مساعدت‌ وزارت کشور توانستیم در نهم اسفندماه نامه موافقت اصولی تبدیل روستای شهر کهنه به شهر را دریافت کنیم.  طی ۲ ماه گذشته ۲ دهستان این شهرستان به بخش ارتقا پیداکرده است، با تبدیل این ۳ روستا به شهر، شهرستان قوچان دارای پنج شهر و ۴ بخش خواهد شد.

کد خبر 587904

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان رضوی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha