ریشی کاپور، بازیگر هندی و فرزند راج کاپور (فوق‌ستاره و بازیگر و کارگردان بالیوودی) پس از دو سال مبارزه با بیماری سرطان خون در ۶۷ سالگی از دنیا رفت.

ریشی کاپور بازیکر هندی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تایمز هند، ریشی کاپور که یکی از بزرگان خاندان کاپور بود، از دو سال پیش به سرطان خون مبتلا شد. او برای درمان بیماری به نیویورک در آمریکا رفت و پس از آنکه پزشکان از روند بهبودی‌اش ابراز رضایت کردند، اواخر تابستان گذشته به خانه‌اش در بمبئی بازگشت.

ریشی که در خانواده و بین هوادرانش با نام چینتو شناخته می‌شد، نخستین بار در ۱۹۵۵ با نقشی کودکانه برابر دوربین پدرش راج کاپور (چهره افسانه‌ای سینمای هند) رفت. او برای ایفا کردن نقش اول در یک فیلم ۱۸ سال منتظر ماند و در ۱۹۷۳ در «بابی» بازی کرد. حضور در بیش از ۱۰۰ فیلم سینمایی از ریشی کاپور یک چهره تاثیرگذار در بالیوود ساخته بود.

پس از انتشار خبر مرگ عرفان خان ۵۳ ساله در روز چهارشنبه، درگذشت ریشی کاپور هفته فاجعه‌بار سینمادوستان هندی را کامل کرد. چینتو در بسیاری از فیلم‌هایش با همسر خود نیتو همبازی بود و پسرش رانبیر هم از بازیکران سرشناس بالیوودی است. او یک دختر به نام ریدهیما هم دارد که ظاهرا در سینما فعال نیست.

کاپور از چهره‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی بود و در آخرین پست خود در توییتر از مردم هند خواسته بود برای مبارزه با ویروس کرونا با هم متحد باشند. بسیاری از بزرگان بالیوود در پیام‌های تسلیت خود از ریشی کاپور به نیکی یاد کرده و یاد او را گرامی داشته‌اند.

کد خبر 506680

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha