کتابفروشی «دی» در فضایی به وسعت ۱۸۰ مترمربع در خیابان ایرانشهر تهران راه‌اندازی شد و فعالیت خود را آغاز کرد.

کتابفروشی دی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایبنا، سورنا عمیدی مدیر کتابفروشی دی، با اشاره به ایده تاسیس این فروشگاه گفت: من به همراه دو همکارم رافعه رستمی و روح‌الله بیات از زمانی که در یک موسسه انتشاراتی کار می‌کردیم، ایده راه‌اندازی یک کتاب‌فروشی را داشتیم که بتوانیم در آن با مخاطب ارتباط چهره‌به‌چهره داشته باشیم و آثار خوب و مناسب را به آن‌ها معرفی کنیم.
 
وی ادامه داد: نهایتا به‌دنبال این ایده در خیابان ایرانشهر محلی را اجاره و طی چند ماه فضا و دکوراسیون داخلی آن را طراحی و به‌مرور کارهای خود را دنبال کردیم.
 
عمیدی با بیان اینکه قرار بود کتاب‌فروشی اسفندماه فعالیت خود را آغاز کند، عنوان کرد: بحران کرونا برای ما که به‌تازگی می‌خواستیم کارمان خود را شروع کنیم، اتفاق ناخوشایندی بود؛ زیرا به ناشران و مراکز پخش تعهد مالی داشتیم و به‌دلیل کرونا، همه آن‌ها به تعویق افتاد و نتوانستیم در اسفند کتاب‌فروشی‌مان را افتتاح کنیم.
 
وی با بیان اینکه بسته‌ماندن کتاب‌فروشی به ما ضرر رساند، گفت: اگرچه کتاب‌ها به کتاب‌فروشی رسیده بود اما به دلیل تعطیلی‌ها، فروش نداشتیم و تعهدات مالی‌مان هم پابرجا بود. این موضوع وضعیت ترسناکی برای ما ترسیم می‌کرد اما به راه خود ادامه دادیم.

عمیدی با اشاره به آغاز فعالیت کتاب‌فروشی از اول اردیبهشت، افزود: با ثبت‌نام در سامانه وزارت بهداشت مجوز فعالیت گرفتیم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را آغاز کردیم و در کنار آن سرویس سفارش آنلاین کتاب‌فروشی از فضاهای مجازی را نیز دنبال می‌کنیم.
 
وی تاکید کرد: اگرچه ما دوست داشتیم در یک تعامل و ارتباط دوسویه و چهره‌به‌چهره به مشتریان خود خدمات ارائه دهیم؛ اما فعلا چنین فضایی وجود ندارد و در سفارش‌های اینترنتی تلاش می‌کنیم مخاطبان خود را راهنمایی کنیم، تولید محتوا داشته باشیم و معرفی کتاب‌ها فقط به اسم کتاب، نویسنده و مترجم خلاصه نشود.
 
عمیدی با بیان اینکه همه تلاش ما این است که از میان انبوه کتاب‌های تولید شده در کشور، آثار خوب و برگزیده را به مخاطبانمان معرفی کنیم، گفت: حدود ۷۰۰۰ عنوان در دو بخش بزرگسال و کودک در این کتاب‌فروشی قرار دارد. در بخش بزرگسال از میان عناوین مشابه، بهترین ترجمه را به کتاب‌فروشی آورده‌ایم.
 
وی با اشاره به فضای ۱۸۰ متری این کتاب‌فروشی یادآور شد: بر حوزه ادبیات تالیفی تمرکز ویژه‌ای داریم؛ زیرا نویسندگان زیادی در بخش ادبیات داستانی کشور مشغول تولید اثرند که با وجود فعالیت‌های بسیار و آثار خوبی که منتشر می‌کنند، شناخته شده نیستند.
 
عمیدی با بیان اینکه برای بخش کودک و نوجوان نیز برنامه ویژه‌ای پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: برای این بخش کتاب‌های زیادی انتخاب کردیم؛ ولی مساله اینجا است که ناشران با توجه به بحران اخیر کرونا کتاب‌ها را وارد بازار نکردند یا آثار تجدید چاپ نشده است.
 
وی همچنین درباره انتخاب کتاب‌هایی که در فروشگاه عرضه شده‌اند نیز توضیح داد: تلاش ما بر این بوده که فضای امنی برای مخاطب فراهم کنیم؛ به‌همین دلیل آثار برگزیده جشنواره‌ها و رویدادهای معتبر فرهنگی را در این کتاب‌فروشی گرد هم آورده‌ایم. این موضوع درباره کتاب‌های کودک و نوجوان بیشتر صدق می‌کند تا خانواده‌ها با آرامش خیال برای فرزندان خود کتاب خریداری کنند.
 
عمیدی با بیان اینکه ۹۹ درصد کتاب‌های بخش کودک و نوجوان تاییدیه لاکپشت‌ پرنده را دارند، گفت: از سوی دیگر فضای کتاب‌های کودک از نوجوان جدا پیش‌بینی شده و تلاش شده است تا این فضا با دکوراسیون متفاوت برای مخاطبانمان جذابیت داشته باشد.

کد خبر 506579

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha