شمار جان‌باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در جهان از ۲۲۰ هزار نفر فراتر رفته است. در ایران نیز تاکنون ۵۹۵۷ نفر بر اثر این بیماری جان‌باخته‌اند.

آمار کرونا 10 اردیبهشت

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت از مثبت شدن تست کرونای ۱۰۷۳ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: تا کنون ۷۳ هزار و ۷۹۱ نفر از بیماران نیز بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.
کیانوش جهانپور گفت: از نهم تا دهم اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۰۷۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. وی ادامه داد: به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۳ هزار و ۶۵۷ نفر رسید.
به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، در طول ۲۴ ساعت گذشته ۸۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و به این ترتیب مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۵۹۵۷ نفر رسید.
وی بیان کرد: تا کنون ۷۳ هزار و ۷۹۱ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. به گفته جهانپور، ۲۹۶۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
وی گفت: تا کنون نیز ۴۵۳ هزار و ۳۸۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

«یورونیوز» آخرین اخبار و آمار شیوع این بیماری در روز چهارشنبه ۲۹ آوریل (۱۰ اردیبهشت) را منتشر کرده که در ادامه می‌خوانید. 

  • شمار قربانیان در ترکیه از ۳ هزار نفر گذشت

وزارت بهداشت ترکیه روز چهارشنبه اعلام کرد که شمار جان‌باختگان بر اثر ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا در این کشور از ۳ هزار نفر فراتر رفته است.
بنا به اعلام وزارت بهداشت ترکیه تاکنون ۳۰۸۱ نفر در این کشور قربانی بیماری همه‌گیر کووید۱۹ شده‌اند. این در حالی است که تعداد افرادی که تست کرونای آنها در ترکیه مثبت بوده از ۱۱۷ هزار نفر بیشتر شده است. مقامات ترکیه بر این باورند که این کشور در حال عبور از پیک (زمان اوج) شیوع ویروس کرونا است.

  • بریتانیا؛ بیشترین میزان مرگ و میر در اروپا پس از ایتالیا

آمار جان‌باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در بریتانیا روز چهارشنبه با اعلام آمار مرگ و میر در خانه‌های سالمندان از ۲۶ هزار نفر فراتر رفت. به این ترتیب بریتانیا اکنون پس از ایتالیا بیشترین میزان مرگ و میر بر اثر ابتلا به بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ را دارد.

  • کرونا در فرانسه؛ ۴۲۷ بیمار دیگر جان باختند

وزارت بهداشت فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرد که ۴۲۷ بیمار دیگر بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور جان خود را از دست دادند. بنا به اعلام مقامات فرانسه شمار افراد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های این کشور طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۰ نفر کاهش یافته است. شمار جان‌باختگان بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در فرانسه از ۲۴ هزار نفر فراتر رفته است.

کد خبر 506572

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha