چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
۰ نفر

رئیس اداره امور آب خلخال گفت: با هدف پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی ناشی از طغیان رودخانه‌ها در زمان پربارش؛ رودخانه‌های پرخطر این شهرستان لایروبی می‌شوند.  

لایروبی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رضا شمس، رئیس اداره امور آب خلخال در استان آذربایجان‌غربی، چهارشنبه ۱۰ اریبهشت در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: این کار با استفاده از چندین دستگاه ماشین آلات سنگین و بیل مکانیکی استیجاری از ابتدای اردیبهشت ماه ۹۹ آغاز شده و با تامین اعتبار تا پایان فصل کاری ادامه می‌شود.  

شمس بیان کرد: مسیل روستای خانقاه سادات به سمت شهر خلخال از جمله مسیرهای تهدید کننده مناطق مسکونی این شهر در مواقع بارندگی بود که لایروبی و نخاله‌های تخلیه شده در بستر این مسیل نیز جابجا شده و مسیر آب آزاد سازی شد.  

وی از شروع عملیات لایروبی مسیل قزباخان واقع در شهرخلخال به طول بیش از یک کیلومتر و مساحت حدود ۲ هکتار خبر داد.  

شمس اظهار داشت: در حال حاضر ۱۷ کیلومتر از مسیر رودخانه‌ها و مسیل آب‌های روان در این شهرستان نیاز به لایروبی و پاکسازی دارند، تلاش می‌شود تا با تامین اعتبار مورد نیاز تمام مسیرهای اعلام شده لایروبی شود.  

وی اضافه کرد: در سال گذشته با تشکیل۲۱ مورد پرونده تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها بیش از ۲ هکتار از اراضی تصرف شده توسط افراد سودجو و فرصت طلب رفع تصرف شد.  

شمس بیان کرد: در صورتی که تشخیص و نظر امور آب خلخال مبنی بر واقع شدن بنا در حریم و بستر رودخانه و مسیل آب‌های روان باشد، حکم تخریب و قلع و قمع بنا از سوی محاکم قضایی صادر می‌شود.  

رئیس اداره امور آب خلخال اظهار داشت: این شهرستان دارای ۶۰ رودخانه و مسیل آب‌های روان به طول ۶۰۰ کیلومتر است و تاکنون ۲۵۰ کیلومتر از این مسیر مطالعه، تعیین حریم و بستر و میله‌گذاری شده است.  

کد خبر 506508

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha