چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
۰ نفر

رئیس دامپزشکی زابل در شمال سیستان و بلوچستان گفت: ۱۰ واحد قصابی متخلف در این شهرستان که به تذکرات و اخطار دامپزشکی در خصوص کشتار غیرمجاز دام در معابر توجهی نداشتند پلمب و جریمه مالی برای آنها صادر شد.

قصابی

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر داریوش سرگزی چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با آغاز فصل گرما و توجه به افزایش شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در این فصل، به مردم توصیه می‌شود برای حفظ سلامت خود از مصرف فرآورده‌های حاصل از کشتار غیرمجاز دام جدا خودداری کنند.

وی گفت: در چرخه کشتار دام در کشتارگاه، علاوه بر نظارت شرعی بر ذبح دام قبل و بعد از کشتار از لحاظ ابتلا به انواع بیماری‌ها کنترل شده و لاشه‌های آلوده از چرخه مصرف انسانی خارج می‌شوند و محصول تولیدی نهایی از سلامت و کیفیت مطلوب برخوردار خواهد بود.

رئیس دامپزشکی زابل افزود: کشتار دام در معابر عمومی، انتقال و پخش آلودگی‌ها و انواع بیماری‌ها از طریق عوامل بیماری زا، پراکنده شدن و دفع نامناسب خون و ضایعات دامی در معابر و به دنبال آن تجمع حیوانات ولگرد، جوندگان موذی و حشرات و همچنین از بین بردن زیبایی شهری را در پی دارد که کشتار سالمترین دام‌ها در این شرایط نیز می‌تواند به شدت فرآورده تولیدی را آلوده و سلامتی مصرف کنندگان و شهروندان را به خطر بیاندازد.

این مسئول بیان کرد: در این خصوص و با توجه به شدت اهمیت موضوع تاکنون پرونده ۱۰ واحد قصابی متخلف در پی بی توجهی به اخطاریه ها و تذکرات اداره دامپزشکی به مراجع قضایی ارسال و ضمن جریمه مالی پلمب شده‌اند.

سرگزی خاطرنشان کرد: در صورت مواجهه و مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه به شدت با متخلف برخورد خواهد شد و از مردم درخواست میشود در تهیه فرآورده خام دامی خود دقت کنند.

کد خبر 506484

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha