عرفان خان، بازیگر سرشناس بالیوودی و ستاره‌ فیلم‌های برنده اسکار «میلیونر زاغه‌نشین» و «زندگی پی» پس از چند ماه مبارزه با بیماری در ۵۳ سالگی در بیمارستانی در بمبئی از دنیا رفت.

عرفان خان بازيگر باليوودي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان، عرفان خان در ماه‌های گذشته درگیر درمان یک تومور در بیمارستانی در لندن بود و به تازگی به بمبئی بازگشته بود. او از چند روز پیش به دلیل عفونت روده در بیمارستان بستری شد و سرانجام در ۵۳ سالگی جان خود را از دست داد. مادر ۹۵ ساله این بازیگر تحسین‌شده سینمای هند هم چهار روز پیش در جایپور درگذشته بود و به این ترتیب خاندان خان در یک هفته دو عضو خود را از دست داد. عرفان خان که به دلیل قرنطینه کرونا نتوانسته بود از بمبئی خارج شود، روز شنبه پیام تسلیت خود را به شکل آنلاین برای مرگ مادرش صادر کرد.

وجود تومور اعصاب دستگاه درون‌ریز در بدن عرفان خان در ماه مارس ۲۰۱۸ شناسایی شد و او خیلی زود برای پی گرفتن روند درمان به لندن رفت. ستاره بالیوودی در فوریه ۲۰۱۹ (حدود یک سال بعد) به هند بازگشت تا در یک فیلم سینمایی ایفای نقش کند. پرواز به لندن و سپس بازگشت به سرزمین مادری در ماه سپتامبر پس از پشت سر گذاشتن یک عمل جراحی ادامه روند درمان عرفان خان بود.

از جمله فیلم‌های مهم این ستاره فروتن در هالیوود می‌توان به «میلیونر زاغه‌نشین» به کارگردانی دنی بویل و «زندگی پی» به کارگردانی آنگ لی بود که هر دو در اسکار درخشیدند و جایزه بردند. عرفان خان با بازی در «جنگجو» به کارگردانی آصف کاپادیا در ۲۰۰۱ به شهرت رسید و در اوج وارد سینمای بالیوود شد. «مقبول» با الهام از «مکبث» ویلیام شکسپیر از دیگر فیلم‌های مهم در سینمای هند بود.

کد خبر 506418

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سلمان خان IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    1 0
    خدا بیامرزه واقعا بازیگر خوبی بود