اگرچه در این روزهای کرونایی، حضور معتادان و کارتن‌خواب‌ها به‌ویژه در اطراف بازار تجریش، روددره مقصودبیک و دره فرحزاد نگرانی ساکنان این مناطق را در پی دارد اما نیروهای گشتی سازمان مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران هم برنامه‌های ویژه‌ای برای جمع‌آوری و انتقال این افراد به گرمخانه‌ها دارند.

حسینی

«سید مالک حسینی» رئیس سازمان مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از تمهیدات ویژه در محدوده بازار تجریش و دره فرحزاد برای انتقال معتادان و کارتن‌خواب‌ها به گرمخانه‌ها خبر می‌دهد: «در محدوده بازار تجریش، امامزاده صالح(ع) و دره فرحزاد که شاهد تجمع بیشتر معتادان و کارتن‌خواب‌ها هستیم علاوه بر نیروهای گشتی، مأموران ثابت ما هم در این مناطق حضور دارند و با کمک مرکز خدمات اجتماعی شهرداری منطقه یک، هر شب جمع‌آوری و انتقال به گرمخانه‌های شهر در دستور کار قرار گرفته است. »

حسینی از افزایش‌ تردد معتادان در شهر به دلیل تعطیلی کمپ‌های ترک اعتیاد می‌گوید: «متأسفانه این روزها حضور معتادان و کارتن‌خواب‌ها به دلیل تعطیلی مراکز اجباری و اختیاری ترک اعتیاد در شهر بیشتر از قبل شده است. از طرفی ما سند قانونی برای انتقال اجباری این افراد به گرمخانه‌ها نداریم. اما مددکاران ما با حضور مستمر در این پاتوق‌ها تلاش می‌کنند آنها را برای انتقال به گرمخانه راضی کنند تا در این روزهای حساس پیامدهای حضور آنها در مراکز پر تردد شهر کمتر شود. با وجود این، رکورد جمع‌آوری معتادان از شهر را شکستیم. در یکی از روزهای اسفندماه سال گذشته قریب به ۶۰۰ نفر از مددجویان را به گرمخانه منتقل کردیم و براساس آمار هم حضور این افراد در گرمخانه‌ها حدود ۴۰‌درصد افزایش داشته است. »

حسینی با بیان اینکه امکانات لازم برای استقرار تمام‌وقت مددجویان در گرمخانه‌ها مهیا شده است ادامه می‌دهد: «افرادی که در مناطق شمال شهر جمع‌آوری می‌شوند به گرمخانه ازگل به‌عنوان تنها گرمخانه مناطق یک، ۲ و ۳ منتقل می‌شوند. در صورت تکمیل شدن ظرفیت این گرمخانه شرایط برای انتقال آنها به گرمخانه‌های منطقه ۴ و خاوران فراهم شده است. همچنین این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا صبحانه، ناهار و شام در گرمخانه‌ها در نظر گرفته شده تا مددجویان به‌صورت تمام وقت در گرمخانه حضور داشته باشند. » رئیس سازمان مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی و امکانات مهیا شده در گرمخانه‌ها برای مقابله با کرونا می‌گوید: «همه پروتکل‌های وزارت بهداشت از ضدعفونی مستمر گرمخانه‌ها تا غربالگری مددجویان پیش از ورود به گرمخانه به دقت رعایت می‌شود. در همه گرمخانه‌ها یک اتاق به‌عنوان اتاق ایزوله در نظر گرفته شده تا افرادی که در غربالگری مشکوک به کرونا تشخیص داده می‌شوند، تا رسیدن اورژانس در این اتاق نگهداری شوند. »

کد خبر 506403

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha