فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از فراهم شدن امکان شرکت سربازان در آزمون مرکز وکلا و تسهیلاتی دیگر برای این دسته از سربازان خبر داد.

سربازی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سردار سید مهدی فرحی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت:‌ در تفاهم‌نامه‌ای که میان قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی دادگستری و مشاوران خانواده قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران به امضا رسید، قرار شد از ظرفیت سربازان ماهر بهره‌ گرفته شود.

وی ادامه داد:‌ این تفاهم‌نامه با هدف توسعه کارآموزی همزمان با خدمت کارکنان وظیفه تحصیل‌کرده برای رفع نیازهای حقوقی و کارشناسی سازمان‌های نیروهای مسلح و جامعه و ارتقای مهارت‌های شغلی و تسهیل شغل‌یابی سربازان است و بر اساس آن تمامی کارکنان وظیفه واجد شرایط در حین خدمت سربازی می‌توانند در دوره‌های آزمون‌های ادواری مرکز شرکت کنند.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح ادامه داد:‌ همچنین مقرر شد نیروهای مسلح ترتیبی اتخاذ کنند که این دسته از سربازان تا حد امکان در مشاغل مرتبط با تخصص خود به کار گرفته شوند و مدت زمان اشتغال آنان در مشاغل تخصصی در نیروهای مسلح نیز به عنوان دوره کارآموزی آنان محاسبه خواهد شد.

به گفته فرحی، مرکز وکلا نیز امکان ایجاد رشته‌های کارشناسی و مشاوره جدید متناسب با نیاز نیروهای مسلح از قبیل مشاوره در حوزه نظام وظیفه را فراهم می‌کند و مرکز برای پذیرفته‌شدگانی که در طول مدت خدمت دوره کارآموزی یا همان خدمت در رشته تخصصی را با موفقیت در نیروهای مسلح سپری کرده باشند پروانه وکالت و کارشناسی رسمی صادر می‌کند. 

وی اضافه کرد:‌ کسانی هم که در طول خدمت در نیروهای مسلح به صورت تخصصی به کار گرفته نشده باشند، قبولی‌شان ذخیره می‌شود.

کد خبر 506370

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha