جمعه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۹
۰ نفر

ناصر قراگزلو: شاید اگر افشین قطبی از ابتدای فصل با ستاره تیمش غیرحرفه‌ای مدارا نمی‌کرد، علیرضا نیکبخت واحدی در اواخر نیمه اول دیدار با شیرین‌فراز به خود اجازه نمی‌داد تا بطری آب را از فرط عصبانیت به سمت سرمربی پرسپولیس پرتاب کند.

در حالی که تمامی دوربین‌های تلویزیونی واکنش علیرضا نیکبخت‌واحدی در قبال توصیه‌های تاکتیکی قطبی در کنار زمین را دیدند اما واکنش سرمربی پرسپولیس به اقدام بازیکن تیمش جالب توجه است. قطبی در این‌خصوص می‌گوید: «من متوجه نشدم که نیکبخت به سمت من بطری پرتاب کرد. اما به هرحال از این حرکت نیکبخت اصلاً ناراحت نشدم.»

قطبی در ادامه تعویض نیکبخت در بین دو نیمه را به هیچ وجه مرتبط با این اقدام بازیکن تیمش نمی‌داند: «او را تعویض کردم، چون دوست داشتم این بازیکن را در دیدار با سایپا که در فاصله زمانی کمی نسبت به بازی شیرین‌فراز انجام می‌شود، سرحال و قبراق در اختیار داشته باشم. جدا از نیکبخت، من خلیلی را هم در دقیقه 60 از زمین خارج کردم، چون بازیکنانم را برای بازی‌های بسیار حساس آینده احتیاج دارم.»

سرمربی پرسپولیس تصریح کرد: «فکر نمی‌کنم مشکل حادی وجود داشته باشد. بازیکنان ما در شرایط حساسی قرار دارند و من دوست ندارم تیمم را در چنین شرایطی با مشکل مواجه کنم.» قطبی در حالی صحبت از آسمان آبی تیمش می‌کند و سعی دارد همه چیز را عادی جلوه دهد که نیکبخت در تمرین پنجشنبه تیمش شرکت نکرده است. واکنش سرمربی به غیبت نیکبخت هم جالب است: «نمی‌دانم چرا نیکبخت سر تمرین نیامد اما من دوست ندارم به حاشیه‌ها دامن بزنم.»

این در حالی است که در موقعیت حساس فعلی پرسپولیس در لیگ، قطبی در مواجهه با مشکلات تیمش سعی در مدارا و مسامحه دارد و در تلاش است با مدیریت و انعطاف، لیگ را با قهرمانی تیمش به پایان برساند. او بازی امروز تیمش مقابل سایپا را یکی از دلایل اصلی تعویض نیکبخت عنوان می‌کند.

حمید استیلی مربی پرسپولیس نیز در پاسخ به اقدام نیکبخت واحدی و پرتاب بطری به سمت قطبی، حرف‌های جالبی را بر زبان می‌آورد. او می‌گوید: «به هرحال کار نیکبخت را هیچکس تأیید نمی‌کند، اما باید شرایط روحی – روانی بازیکن را هم در نظر گرفت.»

استیلی از دلیل غیبت نیکبخت در تمرین پنجشنبه می‌‌گوید: «این بازیکن با سرپرست تیم، خوردبین تماس گرفته و شرایط خود را برای وی تشریح کرده است. نیکبخت به خوردبین گفته که از شرایط روحی مناسبی برخوردار نیست، به همین دلیل خواسته تا در تمرین پنجشنبه حاضر نشود.» مربی پرسپولیس ضمن انتقاد از نیکبخت، در برخی موارد از او دفاع نیز می‌کند: «حرکت نیکبخت اشتباه بود اما قطعاً حرکت او عمدی نبوده و سهوی بوده است.او در صحبتی که با من داشت، از حرکت خود در قبال سرمربی تیم ناراحت بود و اظهار پشیمانی کرد.»

استیلی یک نکته دیگر را هم گوشزد می‌کند: «دقیقاً مشخص است که هیچکس اقدام نیکبخت را تأیید نمی‌کند اما خود این بازیکن هم به اشتباهش پی برده، ضمن آنکه با یک اشتباه نباید تمامی زحمات نیکبخت را هم نادیده بگیریم. او امسال بیشترین پاس گل را برای مهاجمان ما فراهم کرده، علاوه بر این گل‌های حساسی را هم برای پرسپولیس به ثمر رسانده است، بنابراین نباید با یک اشتباه او را از پرسپولیس دور کرد.»

استیلی در پایان اظهارنظر دقیقی در رابطه با  وضعیت نیکبخت برای دیدار با سایپا نمی‌کند: «در آخرین تمرین تیم پیش از دیدار با سایپا وضعیت نیکبخت برای بازی حساس امروز مشخص خواهد شد.»

محمود خوردبین سرپرست پرسپولیس هم در مورد این بازیکن و حضورش در دیدار برابر سایپا تصریح می‌کند: «کمیته فنی باشگاه تصمیم نهایی را در مورد نیکبخت می‌گیرد تا وضعیت این بازیکن برای دیدار با سایپا مشخص شود.» این در حالی است که ستاره پرسپولیس پس از غیبت در تمرین روز پنجشنبه، دیروز بر سر تمرینات این تیم حاضر شد.

کد خبر 50617

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز