وزیران امورخارجه ایران و روسیه طرح تازه آمریکا در خصوص برجام را مردود و غیرعملی ارزیابی کردند.

ظریف لاوروف

به گزارش همشهری انلاین به نقل از ایرنا، محمد جواد ظریف و سرگئی لاوروف وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه دقایقی پیش در گفت و گویی تلفنی در خصوص آخرین تحولات سیاسی در افغانستان و تلاش‌ها برای آشتی و تفاهم سیاسی در این کشور گفت و گو و تبادل نظر کردند.

طرفین در این گفت و گو همچنین در خصوص طرح متوهمانه تازه آمریکا در خصوص برجام رایزنی و آن‌را مردود و غیر عملی ارزیابی کردند.

روزنامه نیویورک تایمز یکشنبه شب (۷ اردیبهشت) حیله آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران را که بر اساس توافقنامه برجام از ۲۷ مهر ماه سالجاری لغو می‌شود، فاش کرد.

به گزارش این روزنامه، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا طرحی را تهیه کرده است که طبق آن ایالات متحده ادعا می‌کند که هنوز از نظر حقوقی به عنوان یک دولت شرکت کننده در توافق هسته‌ای حضور دارد. اما در اصل این طرح برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران است که پس از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ لغو شد.

ترامپ پیشتر بارها برجام را یک توافق ناقص خوانده بود و ۲ سال پیش با همین بهانه از آن خارج شد و تحریم‌ها را علیه ایران بازگرداند.

کد خبر 506142

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رسول TR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    7 1
    سلام چرا باید صبر کنیم تا مهر ماه ایران باید اعتراض کند از آقایی ظریف خواهش میکنم در خواست و پیگیری کند تا قبل مهر ماه ایران بتواند سلاح وهواپیما جنگی بخرد ایران یکی از کشور های هست در صد بیست سال گذشته نه به کشوری حمله کرده ازار رساند ولی به ایران حمله کردن و حدود چهل سال هم هست تحریم سلاح است و در مبارزه با تروریسم هم پیشرو بوده وهم در مبارزه موادمخدر در عرسه بین‌المللی