فرماندار اسلام‌آباد غرب گفت: منطقه میان تنگ منصوری این شهرستان به دلیل داشتن مراتع خوب و غنی مستعد توسعه دامپروری است.

دامداری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، جهانبخش حیدری در بازدید از روستاهای میان تنگ منصوری بخش حمیل شهرستان اسلام‌آباد غرب استان کرمانشاه افزود: باید با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند در راستای تقویت بخش دامپروری تلاش کنیم.

وی ادامه داد: وجود منابع آبی که از حوزه آبریز این منطقه جاری می‌شود قابل‌ملاحظه است و برای استفاده بهینه از این نعمت خدادادی و شکوفایی کشاورزی و دامپروری و ایجاد شرایط بهتر برای اهالی روستاهای این منطقه، باید برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

فرماندار اسلام‌آباد غرب اضافه کرد: با اجرای سد چناره، روستاهای سرخه خانی، شغل بهار آب، کلک جعفر، میان تنگ منصوری و چند روستای دیگر دهستان منصوری بخش حمیل باید نقل‌مکان کنند که برای جابه‌جایی این روستاها با مشورت اهالی روستاها مکان‌یابی انجام خواهد شد و اعتبارات لازم در نظر گرفته می‌شود.

وی در ادامه این بازدید از طرح در حال ساخت پرورش بره پرواری ۵۰۰ رأسی در روستای منوری دهستان دیزگران از توابع بخش حمیل این شهرستان بازدید کرد.

حیدری اظهار کرد: همه خدمتگزاران باید با آسیب‌شناسی اجتماعی تمام تلاش خود را برای ایجاد زمینه‌های سرمایه‌گذاری و گره‌گشایی از مشکلات مردم بکار گیرند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام‌آباد غرب نیز گفت: این واحد دامی ظرفیت تولید ۳۰ تن گوشت قرمز در سال را دارد.

کامران کریمی، هزینه اجرای این طرح را ۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: از این مبلغ هفت میلیارد ریال آن تسهیلات و سه میلیارد ریال آن نیز سهم آورده متقاضی است.

وی اضافه کرد: با بهره‌برداری از این طرح ۶ فرصت شغلی جدید در این شهرستان فراهم خواهد شد.

شهرستان اسلام‌آباد غرب با ۱۰۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که ۹۰ هزار هکتار آن دیم و مابقی آبی است.

اسلام‌آباد غرب در ۶۰ کیلومتری غرب کرمانشاه ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

کد خبر 506072

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha