رئیس اداره اوقاف و امور خیریه داورزن گفت: دو نیروگاه خورشیدی در بقاع متبرکه امامزاده سید علی‌اکبر علی‌آباد و سید علی اصغر(ع) ریوند به شبکه سراسری برق متصل شد.

نیروگاه خورشیدی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حسین خانی افزود: عملیات احداث این دو نیروگاه که در اسفند ۹۸ به پایان رسیده بود پس از طی مراحل اداری و عقد قرارداد فروش برق روز گذشته ۸ اردیبهشت ۹۹ به بهره‌برداری رسید.

وی اضافه کرد: ظرفیت تولید هر نیروگاه ۳۰ کیلووات است، احداث و راه‌اندازی دو نیروگاه با مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان از محل وام قرض‌الحسنه سازمان اوقاف تامین اعتبار شده است.

خانی ادامه داد: طبق قرارداد بین بقعه متبرکه با یکی از شرکت‌های خصوصی، فروش تضمینی برق آغاز شده که درآمد آن به حساب همان بقعه واریز و علاوه بر تولید انرژی پاک و اشتغال‌زایی درآمدی پایدار برای بقعه محسوب می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه داورزن، خراسان رضوی با اشاره به توسعه این نیروگاه‌ها در بقاع، متذکر شد: همچنین، بقعه متبرکه امامزاده علی‌آباد در مرحله دوم توسعه نیروگاه‌های خورشیدی مستعد شناخته شد و فاز دوم آن با ظرفیت ۳۰ کیلوات به زودی آغاز و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه‌کرد: پنل‌های خریداری شده تولید ایران بوده و در پروژه‌های اجرایی این اداره نیز استفاده از ظرفیت‌های بومی و ملی مدنظر قرار می‌دهد.

کد خبر 506013

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha