سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵
۰ نفر

مدیر جهاد کشاورزی درمیان از افزایش تولید گوشت سفید در شهرستان خبر داد و گفت: سال گذشته حدود ۹ هزار تن گوشت سفید تولید شد که نسبت به سال قبل آن ۱۶ درصد افزایش یافته است.

مرغ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سیدمحسن نصیرائی روز سه‌شنبه نهم اردیبهشت افزود: سال گذشته چهار میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های شهرستان انجام شده است.

وی گفت: در درمیان ۱۹۴ واحد مرغداری وجود دارد که از این تعداد بیش از ۸۰ واحد فاقد مجوز هستند، رعایت نکردن حریم راه، حریم بهداشتی، حریم محیط‌زیست و حریم اراضی کشاورزی از جمله موارد غیرمجاز بودن این تعداد واحد مرغداری است.

نصیرائی ادامه داد: ساماندهی و صدور مجوز این مرغداری‌ها نیازمند پیگیری از مرکز است و این مشکل چندین سال است که در شهرستان وجود دارد.

وی شهرستان درمیان را دومین تولیدکننده گوشت سفید در خراسان جنوبی معرفی کرد و گفت: گوشت تولیدی علاوه بر تامین نیاز شهرستان، به استان‌های خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان عرضه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی درمیان با اشاره به این‌که سالانه در هر واحد مرغداری امکان چهار نوبت جوجه‌ریزی وجود دارد، اظهار داشت: کمبود و گرانی قیمت نهاده‌ها، گرانی و نوسان قیمت جوجه یک روزه، نوسان قیمت فروش مرغ زنده از مهمترین مشکلات پرورش دهندگان طیور در شهرستان است.

نصیرائی عنوان کرد: با توجه به این‌که درمیان دومین تولیدکننده گوشت سفید استان است نیاز است که ذرت و سویا یارانه‌ای بیشتری به شهرستان اختصاص یابد.

کد خبر 505864

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha