آخرین ارقام دانشگاه جانز هاپکینز در روز دوشنبه ۸ اردیبهشت نشان می‌دهد که شمار موارد ثابت‌شده عفونت با ویروس کرونا در جهان به ۳۰۱۷۸۰۶ مورد رسیده است.

nasal swab

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین آمریکا با ۹۷۹۰۷۷ مورد عفونت ویروس کرونا بیشترین موارد را در میان کشورهای جهان دارد که تقریبا شامل یک سوم کل موارد کووید-۱۹ در جهان می‌شود.

آمریکا با ۵۵۵۶۳ مرگ ناشی از ویروس کرونا از لحاظ تلفات بیماری هم در رده اول جهان قرار دارد.

- شمار مرگ‌های بیمارستانی ناشی از ویروس کرونا در بریتانیا روز دوشنبه ۳۶۰ مورد افزایش یافت و شمار کل تلفات در این کشور به ۲۱۹۰۲ مورد رسید. این ارقام شامل مرگ‌ها در خانه‌ها و آسایشگاه‌ها نمی‌شود که بر اساس برخی از تخمین‌ها نسبت بزرگی از کل مرگ‌ها هستند.

- ایتالیا ۳۳۳ مورد مرگ جدید ناشی از کووید-۱۹ را در ۲۴ ساعت گذشته گزارش کرده که ۷۲ مورد بیش از روز قبل است. شمار افراد دچار عفونت فعال با ویروس کرونا در ایتالیا با کاهشی ۲۹۰ موردی به ۱۰۵۸۱۳ مورد رسید. ایتالیا تا به حال در مجموع ۱۹۹۴۱۴ مورد عفونت کرونا گزارش کرده ست.

- آندرس مانوئل لوپز ابرادور، رئیس‌جمهور مکزیک می‌گوید این کشور توانسته است شیوع ویروس کرونا «مهار کند»، اما به طور گسترده‌ای تصور می‌شود که موارد کووید-۱۹ در مکزیک کم‌شماری می‌شوند. مکزیک نخستین مورد بیماری در اواخر ماه فوریه گزارش کرد و شمار موارد ثبت‌شده عفونت در این کشور در حال حاضر ۱۴۶۷۷ مورد شامل ۱۳۵۱ مورد مرگ است.

- سوئیس اقدامات برای کاهش قرنطینه عمومی را آغاز کرده است و دندانپزشکان، سلمانی‌ها و آرایشگاه‌ّا و سالن‌ها ماساژ از جمله خدماتی هستند که اجازه پذیرفتن مشتریان را پیدا کرده‌اند. اغلب فروشگاه‌های دیگر، مدارس و بازارهای غذایی از ۱۱ مه (۲۲ اردیبهشت) اجازه بازگشایی پیدا خواهند کرد و بازگشایی مدارس فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه‌ها به ۸ ژوئن (۱۹ خرداد) موکول شده است.

- افغانستان بیشترین میزان افزایش موارد روزانه عفونت کرونا را گزارش کرد که ناشی اوج‌گیری مداوم شیوع بیماری در شهر قندهار در جنوب این کشور است و وزیر بهداشت این کشور درباره دو هفته بحرانی پیش روی این کشور هشدار داد.

- دکتر تدروس آدهانوم قبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت می‌گوید شیوع کرونا باعث شده است که واکسیناسیون بیش از ۱۳ میلیون نفر در جهان در برابر سایر بیماری‌های واگیردار به تاخیر بیفتد. به گفته تدروس برنامه‌ها واکسیناسیون بر ضد فلج اطفال، سرخک، وبا، HPV، تب زرد و مننژیت تحت تاثیر قرار گرفته‌اند.

کد خبر 505794

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha