همشهری‌آنلاین: مراسم بزرگداشت شهید مطهری و روز معلم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با حضور جمعی از مردم و مسوولان برگزارشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) علی لاریجانی منتخب مردم قم در انتخابات مجلس هشتم طی سخنانی در این مراسم "استقلال کامل کشور را در گرو توانمندی اقتصادی" دانست و گفت: اقتصاد سالم و توانمند به سوی توسعه و تولید حرکت خواهد کرد.

وی هم‌چنین با تاکید بر استقلال سیاسی ایران ادامه داد: امروز ایران با پیمودن راه امام(ره) در جهان سرفراز بوده و توانسته با اقتدار از استقلال کامل سیاسی خود در بین کشورهای منطقه دفاع کند.

لاریجانی همچنین به عدالت اجتماعی و وضعیت معیشتی مردم اشاره و اظهار کرد: بهبود وضعیت معیشتی مردم نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق است. امروز باید اشکالات و نواقص سیستم اقتصادی کشور را شناسایی کرده و با رفع آن‌ها به تحقق عدالت اجتماعی در جامعه کمک کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که " زمان یکجانبه‌گرایی آمریکا به سر آمده است" گفت: ایران به تنهایی در مقابل این یکجانبه‌گرایی ایستاد و سبب شد تا تمام کشورهای جهان پایان یکجانبه‌گرایی امریکا را باور کنند.

وی هم‌چنین بر نقش روحانیت تاکید کرد گفت: داشتن فضای فرهنگی مناسب و پیشرفت در همه امور، و پایداری اصالت انقلاب در پافشاری و توجه به عنصر معنویت است.

لاریجانی رهنمودهای روحانیت را با اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: فرصت‌طلبان قصد دارند با شعارهای تند خود روحانیت اصیل را از میدان به در کنند، در صورتی‌ که انقلاب برای تدوام نیزا به پیروی از روحانیت اصیل دارد.

لاریجانی ادامه داد: مردم ومسوولین باید جایگاه روحانیت را به درستی بشناسند؛ چراکه علما و مراجع سبب تداوم انقلاب می‌شوند.

وی با بیان این‌که " مردم انتظار دعواهای تصنعی در کشور را ندارند" گفت: مجلس آینده باید در جهت حل مساله تورم وگرانی و رونق اقتصادی، خواسته‌های ملت را شناخته و برآن اساس گام بردارد.

منتخب مردم قم در انتخابات مجلس هشتم همچنین به سفر هیات دولت و رییس جمهور به قم اشاره کرد و گفت: خوشبختانه نگاه رییس‌جمهور به حل مشکلات قم پسندیده بود و با استقبال روبه‌رو شد.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: به دلیل کمبود امکانات کشاورزی در قم، لازم بود راهکارهای اقتصادی فراهم شود تا برای فرزندان اشتغالزایی شود واین جز با سرمایه‌گذاری در بخش اقتصادی ممکن نیست.

منتخب مردم قم در انتخابات مجلس هشتم همچنین با اشاره به تشکیل شورای ملی در قم گفت: به دلیل جایگاه والای قم، یک شورای قاطع درسطح ملی با اختیارات دولت فراهم شد تا گره‌های کور این شهر باز شود.

وی " آب، طرح حرم تا حرم، سرمازدگی محصولات کشاورزی، قطار سریع السیر قم – تهران توسعه دانشگاه صنعتی قم" را از مصوبات مهم سفر دوم هیات دولت به قم برشمرد.

در ادامه این مراسم آیت‌الله استادی غیرت دینی را مهم‌ترین خصیصه شهید مطهری عنوان کرد و افزود: مطهری در حوزه علمیه تحول ایجاد کرد؛ به گونه‌ای که امام خمینی(ره) گفتار و نوشتار او را راهگشا می‌دانستند.

امام جمعه موقت قم الگوگیری دانشگاهیان را بهترین تکریم شهید مطهری دانست و گفت: روحانیون و دانشگاهیان با تسلط دررشته خود، باید نیازهای جامعه را شناسایی و برطرف کنند.

وی همچنین گفت: باید غیرت دینی در جوانان افزایش یابد تا بهتر بتوانند از دین و مکتب اسلام و معارف اهل بیت بهره ببرند.

 

کد خبر 50575

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز