سایپه، هنرمند فرانسوی مشهور این بار تصویری بزرگ به وسعت ۳۰۰۰ مترمربع با مواد قابل تجزیه بر کوه‌های آلپ کشیده است. اثر او با عنوان فراتر از بحران، لزوم همبستگی مردم جهان را در دوره شیوع کرونا نشان می‌دهد.

سایپه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، این نقاشی زمینی با مواد قابل تجزیه و رنگ‌های طبیعی چون زغال و گچ در کوه‌های آلپ سوئیس ترسیم شده است. در این تصویری دختربچه‌ای است که دست در دست آدمک‌هایی که زنجیروار به هم متصلند، به دوردست‌ها خیره شده است. سایپه با نام واقعی گیوم لگرو Guillaume Legros به نقاشی‌هایی زمینیش با مواد سازگار با محیط زیست مشهور است و از ساحل عاج، تا کنار برج ایفل، به خلق اثر پرداخته است. کودکان در اغلب آثار سایپه نقش محوری دارند. 

فراتر از بحران، اثر جدید او در چمنزار وسیعی در شهر لیسین تصویر شده است. سایپه می‌گوید:‌ «این اثر در مساحت ۳۰۰۰ مترمربع، دعوتی است برای ساختن جهانی متحدتر، یکپارچه‌تر  و انسانی‌تر است.»

او ادامه می‌دهد: «خوانش‌های متعددی می‌توان از یک اثر داشت، اما ایده اصلی این است که جهان پس از کرونا را به چالش بکشد، در اهمیت اینکه همه باید به یک افق نگاه کنند. مانند باقی آثارم، می‌خواهم نگاهی مثبت را منتقل کنم. ایده‌ای روشن از هم‌زیستی با یکدیگر.»

سایپه درباره عمر اثرش می‌گوید: «فراتر از بحران در یک زمین کشاورزی خصوصی مشرف بر دریاچه ژنو ایجاد شده است. میزان ماندگاری این اثر به شرایط آب و هوایی و رشد چمن‌ها بستگی دارد. من عمر آن را بین دو هفته تا یک ماه تخمین می‌زنم.»

سایپه در سال ۲۰۱۹ در لیست فوربز در بخش فرهنگ و هنر، در زمره ۳۰ فرد تاثیرگذار زیر ۳۰ سال اروپایی شناخته شد. 

کد خبر 505742

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha