تکه سوم پایتخت طی سال‌های اخیر با وجود اراضی عباس‌آباد و موزه دفاع‌مقدس به‌عنوان یکی از منطقه‌های جذاب گردشگری در تهران شناخته شده و شهروندان از گوشه گوشه تهران برای بازدید از پل طبیعت و بخش‌های مختلف به آنجا مراجعه می‌کنند.

مدير گردشگري

همشهری آنلاین- زهرا کریمی: با «امیر گودرزوند چگینی» مسئول گردشگری شهرداری منطقه ۳ با رویکرد استقبال شهروندان از اماکن گردشگری در فضای مجازی گفت‌وگو کرده‌ایم.

 جاذبه‌های گردشگری منطقه ۳ در مقایسه با سایر مناطق تهران چه وضعی دارد؟

خوشبختانه طی سال‌های اخیر مدیریت شهری توجه ویژه‌ای به ظرفیت‌های این منطقه داشت. وجود تپه‌های عباس‌آباد در حوالی بزرگراه مدرس موجب شد که در این محدوده منطقه ساخت‌وسازهایی در حوزه گردشگری انجام شود. وجود پل طبیعت، بوستان‌های آب و آتش و طالقانی، موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، باغ هنر و گنبد مینا موجب شد تا منطقه ۳ یکی از قطب‌های گردشگری تهران محسوب شود. قبل از شیوع ویروس کرونا مجموعه فرهنگی اراضی عباس‌آباد در منطقه روزانه میزبان گردشگران داخلی و خارجی بود. همچنان با وجود آمار موجود می‌توان گفت طی روزهای قرنطینه خانگی این مجموعه یکی از پربازدیدترین اماکن گردشگری بود.

 منطقه ۳ چند مکان گردشگری دارد؟ در فضای مجازی چه اماکنی معرفی شده است؟

تمرکز فضای مجازی بر معرفی اماکن پربازدید و موزه‌هایی بود که چندان معرف حضور شهروندان تهرانی نبود. به همین منظور می‌توان گفت این نوع گردشگری و معرفی فرصتی برای پایتخت‌نشینان در تهران شد تا با خانه موزه‌های شهید مطهری و شهید بهشتی و موزه امام علی(ع) بیشتر آشنا شوند.

کد خبر 505654

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    1 0
    آقا چه تهران گردی " فعلا ما قرنطینه هستیم و تهران گردی ما تور مسافرت به آشپزخانه و دستشویی است!!