دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
۰ نفر

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی هرمزگان گفت: از ابتدای آغاز خرید تضمینی گندم در استان (۲۵ فروردین‌ماه) تاکنون ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به گندم‌کاران هرمزگان پرداخت‌ شده است.

برداشت گندم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مسعود دشوارگر دوشنبه ۸ اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این مدت یک هزار و ۶۰۰ تُن گندم از کشاورزان هرمزگان خریداری‌شده و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از خرید، پول به‌حساب گندم کاران واریزشده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی هرمزگان افزود: امسال گندم دوروم به قیمت هر کیلوگرم ۲۶ هزار رال  و گندم معمولی هر کیلوگرم ۲۵ هزار رالد از کشاورزان به‌صورت تضمینی خریداری می‌شود.

دشوارگر خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان زمان خرید تضمینی گندم که تا تیرماه ادامه دارد، حدود ۴۷ هزار تن گندم از کشاورزان هرمزگان خریداری شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی هرمزگان تعداد مراکز خرید تضمینی گندم در هرمزگان را ۱۴ مرکز اعلام کرد و گفت: از این شمار هفت مرکز در حاجی‌آباد، دو مرکز در شهرستان بندرعباس، دو مرکز در رودان، یک مرکز در میناب، یک مرکز در بستک و یک مرکز در شهرستان پارسیان راه‌اندازی شده است.

طبق اطلاعات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان برداشت گندم از اواسط فروردین در این استان آغازشده و تا خرداد ادامه دارد و امسال ۱۱ هزار و ۵۶۳ هکتار زمین کشاورزی در این منطقه به زیر کشت گندم رفته و پیش‌بینی می‌شود حدود ۵۲ هزار تن گندم از این اراضی برداشت شود.

شیرودی، چمران، سیروان، مهرگان و چمران ۲ از ارقام کشت‌شده در مزارع گندم استان هرمزگان است و شهرهای حاجی‌آباد، رودان، بستک، پارسیان، بندرعباس و میناب از مهم‌ترین مناطق کشت گندم در این استان است.

تولیدات محلی تنها ۳۵ درصد از نیاز این استان به محصول گندم را تأمین می‌کند و کسری آن به میزان حدود ۲۴۰ هزار تن از استان‌های فارس، گلستان و خوزستان تأمین می‌شود.

کد خبر 505524

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هرمزگان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha