معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: نانوایان با افزایش نرخ نان از چونه و کیفیت نان نکاهند و نسبت به جلب رضایت مشتریان اقدام کنند همچنین با تقویت بحث نظارت، نانوایان مکلف به ارتقای کیفیت نان تولیدی هستند و هر نانوایی که کیفیت نان تولیدی را بالا ببرد سهمیه آرد بیشتری خواهد گرفت.

نان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، ارژنگ عزیزی، معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل در جلسه ارتقای کیفیت آرد و نان در استان اظهار کرد: بعد از سال‌ها با توجه به افزایش هزینه‌های نانوایان نسبت به افزایش قیمت نان اقدام شد تا گله‌مندی فعالان این بخش تا حدودی تعدیل شود.  

وی خاطرنشان کرد: افزایش قیمت نان هیچ ربطی به ایام خاص ندارد و قرار بود از ابتدای فروردین ۹۹ نرخ‌های جدید اعمال شود که به دلیل درگیری کرونا این افزایش قیمت به بعد از فروردین ماه ۹۹موکول شد و به هیچ وجه تقارن این افزایش با ماه مبارک رمضان عمدی نبوده است.  

عزیزی افزود: فرمانداری‌ها مکلفند تا نسبت به افزایش سهمیه آرد نانوایان فعال و متعهد اقدام کرده و در نقطه مقابل سهمیه آرد نانوایان متخلف را نیز به حداقل برسانند.  

وی تصریح کرد: در ماه رمضان مصرف نان کاهش پیدا می‌کند که این نتیجه بررسی‌ها و گزارش‌های میدانی است که به دست ما رسیده است.  

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل ادامه داد: قیمت هر قرص لواش با آرد یارانه‌دار با ۱۳۰ گرم به قیمت ۲۰۰ تومان، نان بربری و سنگک با وزن ۵۰۰ گرم به ۷۵۰ تومان، نان نیمه یارانه‌ای بربری و سنگک ۱۵۰۰ تومان و فطیر با ۵۰۰ گرم ۲ هزار تومان تعیین شده است.  

عزیزی اظهار کرد: به تناسب این ارقام نان‌های صنعتی و باگت نیز افزایش یافته است، در برخی از استان‌ها در سال‌های اخیر افزایش قیمت نان اتفاق نیفتاده بود که ما تصمیم گرفتیم نرخ‌های جدید را اعلام کرده و پاسخگوی درخواست نانوایان در این زمینه باشیم.  

وی خاطرنشان کرد: نانوایان در تهیه آرد از کارخانه‌ها مختار هستند تا به هر میزان که می‌خواهند آرد دریافت کنند و در نقطه مقابل در برابر نان تولید شده نیز باید پاسخگو باشند تا در وزن و چونه و کیفیت آن مشکلی به وجود نیاید.  

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل با رد شایعه افزایش قیمت سایر اقلام به تناسب افزایش قیمت نان بیان کرد: هیچ تناسبی بین نان با سایر کالاها وجود ندارد و همچنان نان ارزان‌ترین و در دسترس‌ترین کالاست.  

عزیزی افزود: دولت به هیچ وجه از این افزایش قیمت سودی نمی‌برد بلکه آرد تحویلی را پائین‌تر از نرخ گندم به واحدهای نانوایی ارائه می‌کنیم و این در حقیقت حمایت دولت از مصرف کنندگان است.  

وی در مورد افزایش قیمت برخی از کالاها در روزهای اخیر به ویژه حبوبات گفت: برخی از اقلام تولید داخل است و قیمت آن متاثر از عرضه و تقاضا است که در برخی از موارد امکان تنظیم بازار نیز وجود دارد.  

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل نمونه این کالاها را گوشت قرمز، سفید، برنج، روغن و... اعلام کرد و گفت: با ذخیره این کالاهای اساسی امکان تنظیم بازار وجود دارد اما در مورد حبوبات شرایط تابع عرضه و تقاضاست و از دست ما خارج است.  

کد خبر 505503

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اردبیل

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha