مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: سال ۹۸ از دو محل صندوق کارآفرینی امید و تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه، ۱۴۸ میلیارد ریال تسهیلات برای صاحبان کسب و کارهای فرهنگی و هنری استان در نظر گرفته شد که روند تخصیص آن در حال انجام است.

نمایشگاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، جعفر مروارید افزود: در سال رونق تولید و همگام با برنامه "مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی" استاندار خراسان رضوی برای حمایت از کسب و کارهای فرهنگی، برنامه ویژه‌ای به صورت متمرکز در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین و اجرا کرد که پیش‌بینی تسهیلات مزبور در این راستا بود.

وی ادامه داد: هم ‌اینک از محل کل تسهیلات در نظر گرفته شده، ۱۸ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد ۴ درصد برای کسب و کار در فضاهای شهری به صندوق کارآفرینی امید معرفی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: با پیگیری‌های انجام گرفته، صاحبان ۲۱ رسته کسب و کار فرهنگی، هنری و قرآنی از جمله توسعه و بازسازی نگارخانه، توسعه چاپ دیجیتال، چاپ و بسته‌بندی، توسعه و بازسازی آموزشگاه، توسعه سالن نمایش و استودیوی نمایشی و کتابکده، برای دریافت تسهیلات یک میلیارد ریالی، ۱.۵ میلیارد ریالی و نیم میلیارد ریالی بسته به نوع تقاضا با کارمزد چهار درصد از محل صندوق کارآفرینی امید در شهرستان‌های مشهد، کاشمر، خوشاب، سبزوار، نیشابور و کلات به بانک معرفی شده‌اند.

مروارید افزود: در این راستا "پردیس تئاتر مستقل" به میزان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به صندوق کارآفرینی امید معرفی، و "مرکز تئاتر کربن" به میزان یک میلیارد ریال به صندوق کارآفرینی امید معرفی و در مرحله بررسی صندوق است.

تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: همزمان با اجرای الگوی مثلث توسعه اقتصادی، فرهنگی استاندار خراسان رضوی، کارگروهی ویژه مبتنی بر این الگو در این اداره کل شکل گرفت تا با بررسی موضوع و گفت‌وگو با موسسات فرهنگی و هنری، برقراری ارتباط با مرکز و تقویت رابطه با بانک‌ها بتوان رونق تولید را در فضای فرهنگی محقق کرد.

مروارید افزود: سال ۹۸ از محل تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه، ۲۷۶ میلیارد ریال به خراسان رضوی تعلق گرفت که از این محل ۱۲ موسسه فرهنگی و هنری، مد و لباس، نشریات بزرگ در استان، برای استفاده از تسهیلات یارانه‌ای به بانک‌ها معرفی شدند.

وی ادامه داد: تاکنون نیز ۱۲ طرح فرهنگی و هنری در شهرهای مشهد، نیشابور و سبزوار متقاضی استفاده از تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه به میزان ۳۱۶ میلیارد ریال شده‌اند که از این میزان ۱۰۱ میلیارد ریال به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

کد خبر 505450

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha