استاندار قم گفت: تا پایان اردیبهشت‌ ۹۹ نماز جماعت در مساجد قم برگزار نمی‌شود. البته مساجد تعطیل نشده‌اند بلکه کارکرد آن‌ها تغییرکرده است.

نماز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، بهرام سرمست غروب در سی و پنجمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: استان‌های کشور بر اساس وضعیت شیوع کرونا به سه قسمت سفید، زرد و قرمز تقسیم شده است و هر وقت به وضعیت سفید رسیدیم امکان بازگشایی حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران ایجاد خواهد شد، اما نکته مهم در بازگشایی حرم این است که با توجه به وضعیت استان این اماکن باز شوند بار پذیرش زائران خارجی و داخلی بیشتر و ما با بحران روبرو خواهیم شد.

استاندار قم بیان کرد: در اصل مساجد تعطیل نشده‌اند بلکه کارکرد آن‌ها تغییر کرده است، بنابراین  نماز جماعت برگزار نمی‌شود ولی مساجد باز و در آن فعالیت جهادی و فرهنگی از سوی گروه‌های جهادی و مردمی انجام می‌شود. همچنین باید اداره کل تبلیغات اسلامی قم بر روند فعالیت مساجد نظارت داشته باشد و هرزمان به وضعیت سفید رسیدیم نماز جماعت به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

لزوم همپوشانی و هماهنگی در ارسال کمک‌ها

سرمست افزود: باید این کمک‌ها و بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های آسیب‌پذیر به صورت عادلانه توزیع شود، گاهی مشاهده شده خانواده‌ای از چند جا بسته‌های معیشتی را دریافت کرده و خانواده‌هایی هم هستند که نیازمند و آبرو دار بوده ولی هیچ نوع کمکی دریافت نکرده‌اند.

به گفته وی هر چند نمی‌توان کمک‌ها را زیرپوشش دستگاه دولتی قرار داد ولی باید موکب‌ها و نهادهای حمایتی و همچنین قرارگاه مردمی با نظارت معاونت امور سیاسی و اجتماعی استانداری فعالیت‌های مؤمنانه و خیرخواهانه خود را انجام دهند تا در توزیع بسته‌ها و کمک‌ها عدالت رعایت شود.

استاندار قم به ساماندهی کارگران ساختمانی اشاره کرد و گفت: وضعیت معیشتی و ساماندهی کارگران ساختمانی مورد تأکید ما است و دستگاه‌های مرتبط از جمله اداره کل کار، رفاه و امور اجتماعی استان این مهم را به جدیت پیگیری کند.

تمدید ساعات کار پاساژها در نقاط گرمسیری 

وی گفت: بیش از ۱۰۰ شهر در وضعیت سفید قرار دارند که مبنای این تقسیم وضعیت استان بر اساس تعداد مرگ و میرها و تعداد بستری‌ها بر اثر کرونا در دو هفته است؛ همچنین ساعت فعالیت پاساژها و بازارهای مسقف تا ساعت ۲۰ تمدید می‌شود که قم با توجه به قرار گرفتن در مناطق گرمسیر فعالیت پاساژهای خود را می‌تواند تمدید کند.

کد خبر 505431

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha