وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: تا کنون شکایتی مبنی بر تهدید معلمان به نصب الزامی شبکه آموزشی دانش‌آموزان (شاد) یا معرفی آنها به هیئت تخلفات به اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات واصل نشده است.

شبکه شاد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، وزارت آموزش و پرورش نسبت به مطلبی با مضمون «اجبار و تهدید معلمان برای نصب شاد/ تهدید به ارسال پرونده معلمان به هیئت تخلفات اداری!» که در رسانه‌ها منتشر شده است، توضیح داد که اسناد بالادستی از جمله راهکار ۲-۱۷ و ۴-۱۷ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، آموزش دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی را از تکالیف مهم وزارت آموزش و پرورش دانسته است.

در پاسخ وزارت آموزش و پرورش آمده است: «نظر به شرایط و نیاز اجتماعی امروز، تعطیلی مدارس، طولانی شدن آن و جلوگیری از ایجاد وقفه در امر آموزش دانش‌آموزان، اجرای این برنامه تکلیفی را جهت کاهش دغدغه‌های اجتماعی، بیش از پیش ضروری ساخته است.

در این راستا، وزارت آموزش و پرورش با لحاظ کردن حفظ امنیت و اطلاعات دانش‌آموزان و کارکنان آموزش و پرورش شبکه اجتماعی دانش‌آموزان (شاد) را راه‌اندازی و طی شیوه‌نامه مورخ ۱۰ فروردین ۹۹ معاونت آموزش ابتدایی و شیوه‌نامه معاونت آموزش متوسطه جهت اجرا به استان‌ها ابلاغ کرد و در آن مدیران مدارس را الزام به راهنمایی، ترغیب و تشویق معلمان و نظارت بر فرایند آن کرده است (بند ۳-۱ وظایف عوامل مدرسه در شیوه‌نامه معاونت متوسطه).

لیکن هیچ اشاره‌ای به تهدید و معرفی به هیئت رسیدگی به تخلفات نشده است همچنین تاکنون شکایتی مبنی بر تهدید معلمان و یا معرفی آنان به هیئت تخلفات به اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات واصل نشده است.

شایان ذکر است چنانچه شکوائیه‌ای به صورت مصداقی و با درج مشخصات مدیر منطقه یا واحد آموزشی ذکر شود در اسرع وقت از سوب این اداره کل مورد بررسی و پیگیری قانونی قرار خواهد گرفت.»

میرحمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز پیش از این گفته بود: آموزش و پرورش در موضوع شبکه شاد باید انعطاف داشته باشد. اجبار کردن و تهدید معلمان که حتما باید شاد را نصب کنند و در غیر این صورت پرونده‌شان به هیئت تخلفات اداری ارسال می‌شود، در شأن آموزش و پرورش و معلمان نیست.

میرزاده گفت: اگر آموزش و پرورش بر شبکه شاد اصرار دارد، باید گوشی هم در اختیار معلمان قرار دهد که در این صورت باز دانش‌آموزان مشکل دارند. چون برخی خانواده‌ها اعتقاد ندارند که به فرزند خود گوشی بدهند و برخی دیگر سر کار هستند و دانش‌آموز باید منتظر بماند تا پدر و مادر از سرکار برگردند. بنابراین نمی‌تواند در ساعات تعیین‌شده از آموزش‌ها استفاده کند. همچنین برخی معلمان هم فرزند دانش‌آموز دارند که ممکن است کلاس درس فرزندشان در ساعات تدریس آنها برگزار شود.

کد خبر 505098

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha