مدیرکل مراکز و مدارس غیردولتی با توضیح درباره خبر کسر از حقوق معلمان مدارس غیردولتی، از افزایش شهریه این مدارس بر اساس ۷ پارامتر خبر داد.

مدرسه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، سعید صالح مدیرکل مراکز و مدارس غیردولتی در گفت‌وگوی زنده شبکه خبر درباره عملکرد مدارس غیردولتی در ایام کرونا و تعطیلی مدارس گفت: هفته گذشته طی پیشنهادی که از سمت وزارت آموزش و پرورش به ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شد و با مساعدت رئیس جمهور و اعضای ستاد تصویب شد. کلیه مدارس و مراکزی که از اسفند و تا خرداد ماه در فضاهای آموزشی دولتی مستقر بودند، بخشودگی اجاره بها منظور خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که در فضای مجازی اخباری مبنی بر کسر میزان حقوق معلمان مدارس غیردولتی شنیده می‌شود، آیا صحت دارد، گفت: خیر، این درست نیست. ما از روزهای ابتدایی که مدارس تعطیل شدند اعلام کردیم که موسسان مدارس موظف هستند حقوق معلمان را به طور کامل، مطابق قراردادی که موسسان با معلمان داشته‌اند، پرداخت کنند. اگر معلمان در این خصوص، یا دانش‌آموزان در هر مورد دیگری شکایتی دارند می‌توانند با سامانه ۴۳۱۷ مدارس غیردولتی تماس بگیرند تا پیگیری شود.

وی در واکنش به اینکه با توجه به نزدیک شدن به پایان سال تحصیلی، ثبت نام‌های سال آینده در مدارس غیردولتی به چه صورتی خواهد بود، گفت:  با توجه به اینکه مدارس ظرفیت محدودی داردند و والدین هم می‎خواهند سریع‌تر وضعیت فرزندانشان مشخص شود، می‌توانند پیش ثبت نام را با رعایت پروتکل‌ها انجام دهند و شهریه هم به صورت علی الحساب خواهد بود و ما در همین فصل بهار شهریه ابلاغی را خواهیم داشت.

مدیرکل مراکز و مدارس غیردولتی در پاسخ به این سوال که آیا امسال افزایش شهریه در مدارس غیردولتی را خواهیم داشت یا خیر، گفت: ممکن است با توجه به افزایش هزینه‌هایی که طی یک سال گذشته مثل اجاره‌بها داشته‌ایم و همچنین نرخ حقوق و دستمزدی که تعیین شده، افزایش شهریه داشته باشیم اما  میزان آن مشخص نیست. این اقدام،  الگویی با ۷ پارامتر دارد که نسبت به شرایط محلی، منطقه‌ای و مقاطع تحصیلی متفاوت است.

کد خبر 505266

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha