نیروگاه برق ۱۵ کیلوواتی خورشیدی قابل اتصال به شبکه برق در منطقه شهرک صنعتی آخولا راه‌اندازی شد.  

نیروگاه خورشیدی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق تبریز، عادل کاظمی، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از راه‌اندازی این نیروگاه برق ۱۵ کیلوواتی خورشیدی قابل اتصال به شبکه‌ برق در منطقه‌ شهرک صنعتی آخولا خبر داد.  

کاظمی افزود: مجوز بهره‌برداری از این نیروگاه در راستای حمایت از تولید انرژی‌های پاک صادر شد و این نیروگاه با ظرفیت ۱۵ کیلووات مورد بهره‌برداری قرار گرفت.  

وی گفت: نیروگاه مذکور از نوع خورشیدی متصل به شبکه است که به صورت کاربری دو منظوره، نیروگاه-پارکینگ در محوطه‌ یکی از صنایع مستقر در شهرک صنعتی آخولا در حوزه‌ی خدماتی شرکت توزیع نیروی برق تبریز احداث و متصل به شبکه شده است.  

کاظمی افزود: تامین مالی این سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی و با مبلغی معادل یک میلیارد و هفتصد میلیون ریال انجام گرفته و توسط پیمانکاران بومی استان، طراحی و اجرا شده است.  

وی تشریح کرد: با احداث این نیروگاه تعداد کل نیروگاه‌های خورشیدی منصوبه در حوزه جغرافیای شرکت توزیع نیروی برق تبریز به تعداد ۳۹ مورد و با ظرفیت کلی ۵۱۸ کیلووات رسید. این تعداد شامل نیروگاه‌های موضوع تامین ۲۰ درصد برق مصرفی ادارات و نهادهای مشمول از طریق انرژی‌های تجدید پذیر و همچنین نیروگاه‌های دارای قرارداد خرید تضمینی برق مختص مشترکان است.  

رئیس هیات مدیره شرکت توزیع نیروی برق تبریز تصریح کرد: این شرکت در راستای حمایت از تولید انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر، آماده‌ی انعقاد قرارداد خرید تضمینی بیست ساله با مشترکان دارای انشعاب برق است که متقاضی احداث نیروگاه‌های خورشیدی و بادی تا دو برابر ظرفیت قدرت انشعاب موجود خود هست.  

وی در خصوص تاثیرات ایجاد این نیروگاه‌ها اظهار کرد: ایجاد چنین نیروگاه‌هایی علاوه بر ایجاد یک منبع درآمد پایدار برای صاحبان آن، در مواقع پیک بار، یاری‌رسان شبکه برق نیز است و ضریب اطمینان شبکه‌ی برق را افزایش می‌دهد.  

همه مشترکان برق تبریز، حتی مشترکان خانگی نیز می‌توانند در صورت داشتن امکانات و شرایط مناسب نسبت به اخذ مجوز ایجاد نیروگاه خورشیدی اقدام کنند.  

گفتنی است این نیروگاه با سازه تمام گالوانیزه، به‌صورت اتصال سه فاز بوده که صدور مجوزها و مبادله قرارداد همچنین نظارت بر کلیه طراحی‌ها، مراحل اجرا و اتصال به شبکه سراسری این سامانه توسط شرکت توزیع نیروی تبریز انجام گرفته است.  

کد خبر 504876

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha