چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۲۱:۰۹
۰ نفر

مصطفی‌شوقی- خبرنگار اعزامی همشهری به ژاپن: بالاخره طلسم ناکامی وزنه‌برداران ایران در سی و نهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا با درخشش اصغر ابراهیمی شکست

ابراهیمی که یکی از امیدهای مدال‌آوری وزنه‌برداری در المپیک پکن است توانست در حرکت‌های مجموع، یک‌ضرب و دوضرب 3 مدال طلا را از آن تیم ملی ایران کند.اصغر ابراهیمی در حرکت یک‌ضرب توانست وزنه 180 کیلوگرم را بلای سر ببرد، در دوضرب وزنه 205 کیلوگرم را بالای سر برد و در مجموع وزنه 385 کیلویی را مهار کرد.

وی بلافاصله پس از قهرمانی در آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری گفت: «از اینکه اولین مدال طلای وزنه‌برداری ایران را در این مسابقات کسب کردم، خوشحالم. امیدوارم صالحی و شریفی هم به مدال دست پیدا کنند.»

 ابراهیمی همچنین مهمترین برنامه خود را آماده‌سازی برای شرکت در المپیک پکن عنوان کرد.رقابت‌های دسته 85 کیلوگرم مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا، امروز با ناکامی نمایندگان کشورمان و قهرمانی وزنه‌بردار چینی به اتمام رسید.  شهروز قربانی و حامد ابراهیمی با ناکامی در حرکت دوضرب در رده‌بندی نهایی وزنه‌برداران این وزن جایی پیدا نکردند.

قربانی و ابراهیمی در گروهA دسته 85 کیلوگرم با دیگر حریفان آسیایی رقابت کردند که پس از پشت‌سر گذاشتن حرکت یک‌ضرب در حرکت دو ضرب ناکام ماندند. در حرکت یک‌ضرب ابتدا ابراهیمی به روی تخته رفت. او با دو بار ناکامی در بلند کردن وزنه 145 کیلوگرم بالاخره این وزنه را برای مرتبه سوم بالای سر برد و با همین رکورد عنوان نهم حرکت یک‌ضرب دسته 85 کیلوگرم را به خود اختصاص داد.

شهروز قربانی اما  شروعی خوب در حرکت یک‌ضرب داشت. او با مهار وزنه 150 کیلوگرم برای حرکت دوم وزنه 156 کیلوگرمی را تقاضا کرد که توانست این وزنه را نیز بالای سر ببرد. شروع خوب قربانی در نهایت به ناکامی در بلند کردن وزنه 160 کیلوگرمی در حرکت سوم یک‌ضرب منجر شد تا این وزنه‌بردار کشورمان با ثبت رکورد 156 کیلوگرم در این حرکت عنوان پنجم آسیا را به خود اختصاص دهد.

این دو وزنه‌بردار کشورمان پس از پشت‌سرگذاشتن حرکت یک ضرب در ادامه نتوانستند توفیقی در حرکت دو ضرب داشته باشند. قربانی برای حرکت نخست یک‌ضرب خود درخواست وزنه 181 کیلوگرمی کرده بود اما نتوانست این وزنه را مهار کند. او در حرکت دوم و سوم خود نیز در خواست وزنه 185 کیلوگرمی کرد اما نتوانست این وزنه‌ها را نیز بالای سر ببرد تا بدون ثبت رکورد در حرکت دوضرب به کار خود پایان دهد.

 به دنبال ناکامی قربانی، ابراهیمی به روی صحنه رفت که او نیز سه بار در مهار وزنه 187 ناکام ماند تا به راحتی از دور مسابقات کنار برود. بدین ترتیب رقابت دسته 85 کیلوگرم مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا با ناکامی وزنه برداران کشورمان به اتمام رسید.

سایر نتایج دسته 85 کیلوگرم

نتایج نهایی وزن  ۸۵کیلوگرم دسته   Aنیز به این شرح است: ژانگ شی‌چونگ از چین با  ۱۶۰ کیلوگرم در یک‌ضرب،  ۲۰۰ کیلوگرم در دوضرب و با مجموع  ۳۶۰ کیلوگرم در رده نخست قرار گرفت و موفق به کسب نشان طلای این وزن شد.

لی‌سه‌وون از کره‌جنوبی با  ۱۶۲کیلوگرم در حرکت یک‌ضرب،  ۱۸۸کیلوگرم در حرکت دوضرب و مجموع  ۳۵۰ کیلوگرم به مقام دوم این وزن دست یافت و نشان نقره را کسب کرد. اولان‌بیک مولدودوسف از قرقیزستان با  ۱۵۸ کیلوگرم در یک‌ضرب، ۱۹۲کیلوگرم دوضرب و با مجموع
۳۵۰ کیلوگرم بر سکوی سوم ایستاد و نشان برنز را به خود اختصاص داد.

در آخرین روز از برگزاری این دوره از رقابت‌ها امروز از ساعت۱۴ به وقت محلی و در گروه  Aبه علاوه ۱۰۵کیلوگرم محمد صالحی و رشید شریفی دو نماینده ایرانی در این دوره از رقابت‌ها به مصاف حریفان خود می‌روند. سی‌و‌نهمین دوره رقابت‌های وزنه‌برداری مردان آسیا که از روز یکشنبه در شهر کانازاوای ژاپن با حضور ۲۵ تیم از  ۲۵ کشور آسیایی از جمله ژاپن، چین، عراق، قزاقستان، عربستان سعودی، قطر، سوریه، ازبکستان، تایلند، ایران و اندونزی و با  ۱۱۷ وزنه‌بردار آغاز به‌کار کرده است، امروز به کار خود خاتمه می‌دهد.

کد خبر 50486

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز