جمعه ۶ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۰
۰ نفر

مصطفی شوقی - خبرنگار اعزامی به ژاپن: تیم‌ملی وزنه‌برداری ایران پس از 18‌ساعت مسافرت وارد شهر کانازاوا، محل برگزاری سی‌ونهمین دوره رقابت‌های وزنه‌برداری آسیا شد

در ابتدای ورود کاروان وزنه‌برداری ایران به شهر کانازاوا، مسئولان برگزاری مسابقات با کارشکنی در ثبت‌نام و چگونگی اسکان وزنه‌برداران، ساعت‌ها اعضای تیم‌ملی را که از سفری خسته‌کننده خود را به محل برگزاری مسابقات رسانده بودند، در انتظار نگاه داشتند که پس از اعتراض مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری بالاخره مشکلات اسکان و ثبت‌نام تیم‌ملی وزنه‌برداری حل شد. در این رابطه روز گذشته تیم‌ملی ایران اعتراض رسمی و کتبی خود را در اجلاسیه فدراسیون وزنه‌برداری آسیا به مقامات مسئول ارائه کرد.

مسئولان برگزاری مسابقات در شهر کانازاوا معتقد بودند که از تمامی اعضای کاروان وزنه‌برداری اعم از ورزشکار، سرپرستان، داوران و حتی خبرنگاران باید آزمون دوپینگ گرفته شود، به همین منظور برگزارکنندگان سی‌ونهمین دوره مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا برای پذیرش تیم‌ها ابتدا تمام مبالغ ثبت‌نام را نقداً دریافت می‌کنند و پس از آن اجازه ثبت‌نام و صدور ID‌ کارت‌ها را می‌دهند.

دیروز تیم‌ملی ایران در سالن ورزشی ایشیکاوا که محل برگزاری مسابقات نیز در کنار آن قرار دارد، اولین تمرین خود را برگزار کردند. تمرین ملی‌پوشان که زیرنظر مربی چینی تیم‌ملی و سیدهادی پانزوان انجام شد، به مدت 40 دقیقه و با حضور ورزشکاران دیگر کشورهای آسیایی شرکت‌کننده در این مسابقات برگزار شد. انگار غیبت حسین رضازاده در مسابقات ژاپن بسیاری را متعجب کرده بود، چراکه یکی از دلایل شلوغی تمرین روز گذشته ملی‌پوشان همین موضوع بود، طرفداران رضازاده از اینکه نمی‌توانستند با قهرمان دو دوره المپیک و جهان عکس یادگاری بیندازند، بسیار ناراحت بودند، این اما تمام حاشیه‌های حضور نیافتن رضازاده در ژاپن نبود.

در تمرینات سنگین‌ وزن‌های تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات کانازاوا آنچه به چشم می‌آمد، نزدن رکورد رضازاده حتی در تمرینات بود. در غیبت رضازاده این شریفی است که بسیار امیدوار است که مدال طلای سنگین وزن را از آن تیم‌ملی ایران کند، حتی اگر سنگین‌وزن‌های کشورهای دیگر امیدوار به کسب مهمترین مدال وزنه‌برداری باشند.
به گفته امیری دبیر فدراسیون وزنه‌برداری، مسابقات تیم‌ملی از روز دوشنبه آغاز خواهد شد و وزنه‌برداران در وزن‌های 62 و 56 وزنه نخواهند زد.

وی با اشاره به چگونگی حضور تیم‌ملی در ایران مسابقات تأکید کرد که حتی اگر وزنه‌برداری ایران در کانازاوا قهرمان هم شود، به دلیل اینکه 3 سهمیه از مسابقات جهانی تایلند کسب کرده‌اند، دیگر سهمیه‌ای برای المپیک به دست نخواهند آورد و این مسابقات در حقیقت محل کسب سهمیه کشورهایی است که هنوز نتوانسته‌اند وزنه‌برداری در المپیک داشته باشند.

دبیر فدراسیون وزنه‌برداری در پاسخ به این سئوال که چه کسانی در المپیک حضور خواهند داشت تأکید می‌کند، جز حسین رضازاده که امید اول کاروان ایران در المپیک است دو وزنه‌بردار دیگر هنوز مشخص نشده‌اند اما پس از اردوی تیم جوانان در آمریکا و یک‌ ماه‌ونیم مانده به المپیک، اسامی 5 نفر اعلام خواهد شد و پس از آن است که کمیته فنی 3 نفر نهایی را برمی‌گزیند.

کد خبر 49855

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز