شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
۰ نفر

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خلخال از افزایش قیمت انواع نان در نانوایی‌های سهمیه‌پز دولتی و آزادپز این شهرستان خبر داد.  

نشست

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سیدناصر میرمرسلی، در جلسه کارگروه ساماندهی آرد و نان خلخال در استان اردبیل افزود: افزایش نرخ نان در خلخال در راستای اجرای دستورالعمل جدید شورای آرد و نان استان اردبیل بوده و با چند درصد افزایش و با لحاظ افزایش وزن چانه انجام‌می‌شود.

وی اظهار کرد: بر این اساس قمیت جدید هر قرص نان لواش با وزن چانه در نانوایی‌های سهمیه‌پز دولتی ۲ هزار ریال و نرخ هر عدد نان بربری با وزن چانه ۵۰۰ گرم هفت هزار و ۵۰۰ ریال اعلام می‌شود.  

میرمرسلی گفت: انواع نان سنگک، تافتون و نان روغنی فقط در نانوایی‌های آزادپز خلخال پخت می‌شود، هر عدد نان سنگک با وزن چانه ۵۰۰ گرم در نانوایی‌های آزادپز این شهرستان ۱۲ هزار و ۵۰۰ ریال، نان لواش ۲ هزار و ۵۰۰ ریال، بربری با وزن چانه ۵۰۰ گرم ۱۲ هزار و ۵۰۰ ریال، نان تافتون با مزن چانه ۲۲۰ گرم ۶ هزار ریال، نان روغنی با وزن چانه ۳۵۰ گرم و مغزدار ۲۲ هزار ریال، چای چورکی با وزن چانه ۲۰۰ گرم ۱۲ هزار ریال، نان تل تل با وزن چانه ۱۵۰ گرم ۱۰ هزار ریال، باگت فرانسوی با وزن چانه ۳۰۰ گرم ۱۰ هزار ریال و نان ساندویچ با وزن ۱۰۰ گرم سه هزار ریال است.  

وی گفت: تمام نانوایی‌ها ملزم به رعایت قیمت جدید و پرهیز از هرگونه افزایش قیمت خودسرانه و خارج از نرخ مصوب شورای آرد و نان و خودداری از پخت نان قید شده در پروانه فعالیت نانوایی بوده و با متخلفان برخورد خواهد شد.  

میرمرسلی بیان کرد: برابر آیین نامه‌های جدید شورای ساماندهی آرد و نان کشور صدور هر گونه پروانه فعالیت از سوی هر یک از دستگاه‌های اجرایی یا اتاق اصناف برای ایجاد یا راه‌اندازی نانوایی‌های جدید ممنوع بوده و همه مسئولان ذیربط ملزم به رعایت قوانین جدید هستند.  

وی گفت: نان مورد نیاز فروشگاه‌ها از طریق ۲ واحد نانوایی تولید حجیم نان در شهرک صنعتی تامین می‌شود.  

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خلخال بیان‌کرد: از مجموع ۱۱۱ واحد نانوایی دولتی خلخال ۷۲ واحد بربری ‌پز و ۳۹ واحد لواش‌پز هستند و سایر انواع نان از جمله سنگک و تافتون تنها از طریق نانوایی‌های آزادپز پخت و تامین می‌شود.  

۱۷۱ واحد نانوایی بربری، لواش، تافتون و سنگگ در شهر و مراکز و روستاهای سه بخش مرکزی شاهرود و خورش‌رستم فعالیت دارند و فعالیت این نانوایی‌ها که ۲۰ درصد آنها را نانوایی‌های آزاد پز تشکیل می‌دهد، زیر نظر بازرسان بهداشت، اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت قرار دارند.  

کد خبر 504813

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha