نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: از مسوولان می خواهم با تهیه دستورالعمل و پروتکل‌هایی برای رعایت بهداشت و مقابله با ویروس کرونا، امکان باز شدن مساجد و مراکز عبادت را برای حضورمردم در ماه رمضان فراهم کنند.

علم‌الهدي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی روز جمعه ۵ اردیبهشت ماه در هشتمین پیام جمعه که توسط پایگاه اطلاع رسانی وی منتشر شد افزود: شیوع ویروس کرونا باعث به هم خوردن تعادل و نظم زندگی‌ها شده است و افراد از فرصت و نعمت عبادت در مساجد و عتبات عالیات اهلبیت (ع) محروم شده‌اند.

وی ادامه داد: درهای معابد و مساجد در ماه مبارک رمضان‌ که ماه خداست، به روی بندگان خدا بسته ‌شده و مردم نمی‌توانند از عبادت در آن مکان‌ها استفاده کنند، هرچند امیدوار هستیم با برنامه‌ریزی مسوولان، در مقابله با این ویروس و بلیه خطرناک، امکان حضور مردم در معابد و مساجد در ماه مبارک رمضان برای انس‌ با خدا در حال روزه‌داری، فراهم شود.

وی گفت: ویروس کرونا در کشور ما به برکت دین و گرایش‌های دینی به لطف خدا بهتر از سایر نقاط دنیا مهار و مدیریت شد و از برکت اسلام این نعمت را داشتیم که ضرر و آسیب کرونا نسبت به‌جاهای دیگر در ایران کمتر شد، پس بیاییم در ماه برکت خدا، از برکتی که در مساجد و معابد خدا هست، محروم نشویم.

امام جمعه مشهد افزود: مردم ما در اوج انسانیت، عواطف و ارتباطات انسانی هستند که وابستگی آنان به خدا، باعث شده به نقطه کمال انسانی برسند.  

وی ادامه داد: در نظریه‌ای که فرهنگستان علوم پزشکی اعلام کرده است، اثر و نقش بازگشایی مساجد، معابد و عتبات عالیات در توسعه و شیوع این بیماری خیلی کمتر است و پسندیده نیست که همه مکان‌ها در حال فعالیت باشند ولی مساجد و عتبات تعطیل باشند.

وی گفت: در این ماه مبارک با همدلی، همیاری و مواساتی که به دستور مقام معظم رهبری صورت گرفت بسیاری از نهادهای انقلابی و مردم متدین در طرح‌های مشارکتی و تشکل‌های مردمی به برکت عبودیت خدا، دلدادگی مردم به خدا و برکت ماه رمضان مشارکت کردند.  

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: در بیان پیامبراسلام، ماه رمضان به‌عنوان شهرالله و ماه خدا، ماه برکت، ماه رحمت و ماه مغفرت معرفی شده است، تا مردم به ویژگی خاص ماه مبارک رمضان نسبت به دیگر ماه‌ها توجه داشته باشند زیرا در این ماه، سرمایه‌هایی که از طرف ذات مقدس پروردگار برای رشد و کمال انسان در عبودیت در اختیار افراد گذاشته‌ شده است، بسیار عظیم، گسترده و بااهمیت است.

وی ادامه داد: نظر پروردگار و توجه مهربانانه خداوند در این ماه نسبت به بندگانش با سایر ماه‌ها متفاوت است و بندگان نافرمان و عاصی خداوند نیز در این ماه از خصوصیتی برخوردارند و آن این‌که خداوند متعال بنا دارد در این ماه، خلاءها و کمبودهای افراد را در ماه‌های گذشته، جبران کند چون ماه مغفرت است،  

وی گفت: بسیاری از مردم فرصت ماه مبارک رمضان را در عباداتشان از دست نمی‌دهند و معمولاً همین‌ که در مساجد در ماه رمضان باز می‌شود، مجامع دینی تشکیل می‌شود، درهای عتبات عالیات هل‌ بیت (ع) به ویژه در مشهد گشوده می‌شود، به این مراکز رومی‌آورند و از فرصت‌های آن استفاده می‌کنند.

کد خبر 504531

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ابراهیم IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    1 5
    بازار و خیابانها را هرکس نگاه میکند به نظر کرونایی وجود ندارد چرا اماکن زیارتی باید بسته باشند مگر نمیشود فاصله گذاری در این اماکن نیز اجرا شود یادمان باشد ما نیاز به این سروران داریم نه آنها
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    16 1
    اقای علم الهدی باورم نمیشود . رهبری فرمودند به دستوروزارت بهداشت توجه کنیدواین یعنی اتمام حجت
  • FR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    12 1
    عبادت خداوند را میشود در خونه هم کرد و نیازی نیست که به مسجد و حرم رفت . زیارت امام رضا ع را نیز میشود از دور کرد .
  • DE ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    6 1
    لطفا در این زمان که کرونا رحم نمکنه عجله ای صورت نگیره بهتره هنوز کعبه خانه خدا برای مسلمانان جهان بسته هست به خاطر اینکه خداوند دوست نداره بنده اش زجر بکشه و نتونه نفس بکشه.پس بهتره صبور باشیم و در قلبمان با ائمه اطهار علیهم السلام روزگارمان را بگذرانیم تا ببینیم کرونا دیگر وجود ندارد.
  • بنیامین ازتهران IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    4 0
    آقای علم الهدی میخواهید مردم رابااین کار مردم رو به کشتن بدید
  • وطن پرست DE ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    3 1
    ایا ایشان دکتر است ؟
  • رهگذر IR ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    3 1
    راست میگید توماه رمضان مجانی بيایدمسجد از مردم پول نگیرید
  • ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    2 1
    مخالفم نیاید باز شود
  • سعید IR ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    2 2
    چه اشکال داره ایشون و دیگر علما از نزدیک با مردم دیدار داشته باشند. یقینا نتیجه به سود کشور خواهد بود.
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    2 1
    شما نگران عبادت وزیارت مردم نباشید مردم ازدور هم می تونند زیارت امام رضا و سایر ین را بخونند وحتی متوسل بشوند ونذر کنند وبه فقرا بدهند تا انشالله کرونا از این مملکت بره خود امامان ما اینطوری خوشنود تر هستند زیارت وعبادت خالصانه تر وبی ریا
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    4 1
    سلام به قول حاج آقاقراءتی مانبایدفراترازقانون عمل کنیم. رهبراعلام کردندبایدطبق دستورات وزارت بهداشت عمل کنیم.پس کمی تعقل وصبوری.
  • مجید IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    1 0
    آخه چرا؟؟؟ هرچه سازمان بهداشت میگوید ما عمل می کنیم