دولت انگلیس تحت فشار افکار عمومی برای مدیریت شیوع کرونا طی برنامه‌ای برخی از شهروندان را موظف به ارسال نمونه‌های ترشحات حلق خود می‌کند.

تست

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دولت انگلیس که از سوی افکار عمومی به دلیل نحوه مدیریت بحران کرونا در این کشور تحت فشار است، قصد دارد با توزیع هزاران کیت خانگی آزمایش تشخیص کرونا (کووید-۱۹)، میزان شیوع این ویروس و سطح ایمنی جامعه را اندازه‌گیری کند.

این طرح به صورت آزمایشی با ۲۰ هزار خانوار آغاز شده و سپس به ۳۰۰ هزار خانوار در ۱۲ ماه آینده توسعه خواهد یافت. بر اساس آن، شرکت کنندگان موظف خواهند بود تا پنج هفته به‌صورت هفتگی نمونه‌هایی را از ترشحات حلق و بینی خود به آزمایشگاه دولت ارسال کنند. این روند سپس به‌صورت ماهانه تا آخر سال ادامه خواهد داشت. 

مت هنکوک وزیر بهداشت انگلیس در این باره گفت، اجرای این طرح به دولت کمک می‌کند تا تصویر روشن‌تری را از سیر ابتلا به کرونا در اختیار داشته باشد. وی افزود نتیجه اولیه تحقیقات که به صورت مشترک توسط محققان دانشگاه آکسفورد و دفتر ملی آمار انگلیس صورت می‌گیرد اوایل ماه می (اواخر اردیبهشت) منتشر و قابل بهره‌برداری خواهد بود.

هم زمان دولت انگلیس قصد دارد تا تحقیقات گسترده‌ای را در زمینه سرم‌شناسی آغاز کند.

آزمایش‌های سرم‌شناسی اغلب بر این اساس استوارند که به‌جای یافتن آنتی‌ژن یا عامل بیماری‌زا در بدن، آسان‌تر است که پاسخ اختصاصیِ بدن به آنتی‌ژن (پادتن (آنتی‌بادی)) ویروس جستجو شود. بر این اساس بالا بودن سطوح پادتن در خون نشانهٔ مواجهه فرد با ویروس تلقی می‌شود.

وزیر بهداشت انگلیس می‌گوید: شناخت وضعیت ابتلا به کرونا در کشور بخش مهمی از سیاست دولت برای پاسخ به این بحران است. 

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی وزارت کشور انگلیس تا کنون ۱۳۳ هزار و ۴۹۵ تن در انگلیس به کرونا مبتلا شده و ۱۸ هزار و ۱۰۰ نفر در بیمارستان‌های این کشور جان باخته‌اند. 

دفتر آمار ملی انگلیس چندی پیش گزارشی را منتشر کرد که نشان می دهد آمار مرگ و میر در این کشور ۴۱ درصد بیشتر از آمار رسمی منتشر شده است. از سویی دانشمندان این کشور معتقدند که با کمبود کیت‌های آزمایشگاهی، آمار واقعی مبتلایان ۸۰ درصد بیشتر آمار اعلام شده توسط دولت است. 

انگلیس دوره اوج همه گیری کرونا را سپری می‌کند و مسئولین بهداشت انگلیس می‌گویند که منحنی ابتلا در این کشور هنوز خم نشده است. بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس ۴ فروردین گذشته با اعلام وضعیت اضطراری، قوانین منع رفت و آمد را به اجرا گذاشت. پنجشنبه هفته گذشته، این قوانین به مدت ۳ هفته دیگر تمدید شد. 

 کریس ویتی مشاور عالی دولت انگلیس دیروز (چهارشنبه ۳ اردیبهشت) در کنفرانس خبری دولت گفت، مادامی که واکسن یا درمان قطعی کرونا کشف نشود، امکان رفع شرایط قرنطینه وجود ندارد.

کد خبر 504318

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha