کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر تشدید بارش‌ها در استان و احتمال طغیان رودخانه‌هاست.  

طغیان رودخانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، یاسر اشتاد، کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی، چهارشنبه ۳ اردیبهشت در گفت و گو با خبرنگاران افزود: رگبار متناوب باران همراه با بارش تگرگ و رعد و برق و وزش باد شدید از اواخر وقت امروز آغاز می‌شود و تا اواخر وقت یکشنبه ۷ اردیبهشت ادامه دارد.  

اشتاد اضافه کرد: احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی‌شدن رودخانه‌ها، احتمال سقوط اشیا در اثر وزش باد دور از انتظار نیست و لازم است تا شهروندان در ترددهای خود در نظر بگیرند.  

وی اظهار کرد: انجام اقدامات به‌موقع در خصوص آبگرفتگی معابر شهری و اجتناب از تردد در حاشیه رودخانه‌ها از ضرورت روزهای آتی در آذربایجان‌غربی است.  

کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین میزان بارندگی از شهرهای شمالی استان گزارش شده و شوط با سه میلی‌متر پرباران‌ترین شهر بود.  

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته نیز شاهد وزش باد در آذربایجان‌غربی بودیم به طوری که سرعت وزش باد در ارومیه به ۲۵ کیلومتر درساعت و در اشنویه به ۶۰ کیلومتر در ساعت رسید.  

اشتاد اظهار کرد: دمای هوای ارومیه بین ۱۲ و ۲۲ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود و شهرستان چالدران با پنج درجه سانتی‌گراد بالای صفر سردترین شهر استان گزارش شد.  

آذربایجان‌غربی بر اساس پیش‌بینی‌های کارشناسان هواشناسی استان تا روز یکشنبه هفته بعد شاهد بارش باران و توام با تگرگ است.  

این استان سالانه بر اثر بارش تگرگ و رگبارهای بهاره دچار خسارت‌های فراوانی در بخش کشاورزی می‌شود.  

کد خبر 504001

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha