دانشگاه علوم پزشکی مجازی در اطلاعیه‌ای جزئیات حمله هکری به یکی از سامانه‌های نوید (نرم‌افزار ویژه یادگیری الکترونیکی) این دانشگاه را اعلام کرد.

حمله سایبری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، دانشگاه علوم پزشکی مجازی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «هم اکنون حدود ۷۰ دانشگاه، دانشکده و مرکز آموزشی علوم پزشکی از سامانه ال ام اس نوید استفاده می‌کنند و در این سامانه بیش از ۱۵۰ هزار دانشجو و ۲۰ هزار عضو هیات علمی در حال فعالیت هستند.

میزان کاربری این سامانه‌ها در زمان عدم حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ به ده‌ها برابر افزایش یافته است و از آن زمان به طور مرتب تحت حمله‌های مختلف از خارج و داخل کشور قرار دارد.

خوشبختانه همه این حمله‌ها کنترل شده و دفع می‌شوند. در بعد از ظهر روز شنبه ۳۰ فروردین ماه ۹۹ حمله‌ای به معاونت زیر ساخت دانشگاه علوم پزشکی مجازی گزارش شد که هنگام ورود یکی از دانشگاه‌ها به سامانه ال ام اس نوید به صفحه‌ای با نوشته «این صفحه هک شده» روبرو می‌شوند.

بلافاصله تیم پشتیبانی نوید، سرور مذکور را خاموش کردند و مشکلی که به وجود آمده بود در زمان کمتر از ۲ ساعت برطرف شد. برای اطمینان از وارد نشدن آسیب به داده‌ها تا صبح سرورها خاموش بود و بررسی ادامه پیدا کرد.

خوشبختانه هیچ آسیبی به داده‌های دانشگاه‌ها در سامانه‌ها وارد نشده و حدود ۵ صبح کلیه سامانه‌ها برقرار شد و در اختیار کاربران قرار گرفت. همچنین اقدامات لازم برای جلوگیری از هک مجدد صورت گرفت.

این حملات نشان‌دهنده درستی راهی که در کشور برای توسعه آموزش طی می‌شود بوده و دست‌اندرکاران دانشگاه علوم پزشکی مجازی و مدیران آموزشی در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی را برای ادامه مستحکم‌تر این مسیر مصمم می‌کند.»

کد خبر 503992

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha