جو بایدن که زمانی معاون باراک اوباما بود و حالا نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکاست، میشل اوباما را بهترین گزینه برای پست معاون رئیس جمهوری می‌داند.

جو بايدن كنار ميشل و باراك اوباما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایندیپندنت، بایدن ۷۷ ساله از علاقه خود برای بازگرداندن بانوی اول پیشین ایالات متحده به کاخ سفید خبر داد؛ البته این بار در قامت معاون رئیس جمهوری. به این ترتیب، معاون اوباما با انتخاب میشل دین خود را به نخستین رئیس جمهوری رنگین‌پوست تاریخ آمریکا ادا می‌کند و گامی دیگر برای شکست دادن دانلد ترامپ در انتخابات پاییز امسال برمی‌دارد.

باراک اوباما هفته پیش از نامزد نهایی دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ حمایت کرد و برنی سندرز و الیزابت وارن هم در مناسبت‌های جداگانه از هواداران خود خواستند به بایدن رای بدهند. این سناتور پیشین و سیاستمدار کهنه‌کار درباره گزینه خود برای جایگاه معاون رئیس جمهوری آمریکا گفت: «از صمیم قلب دوست دارم میشل اوباما را انتخاب کنم اما تردید دارم او دوست داشته باشد به کاخ سفید بازگردد.»

بایدن از میشل اوباما به عنوان بانویی درخشان یاد کرد که زیر و بم کار را خوب می‌شناسد. او گفت: «خانواده اوباما دوستانی فوق‌العاده هستند. هر چند نمی‌دانم میشل اصلا می‌خواهد نزدیک کاخ سفید زندگی کند یا نه.» بانوی اول پیشین آمریکا دو سال پیش در کتاب پرفروش خود «شایسته» تاکید کرده بود هیچ برنامه‌ای برای بازگشتن به دنیای سیاست یا رئیس جمهوری آمریکا شدن ندارد. حالا که دو سال گذشته، باید دید میشل برای حمایت عملی از دوست خود وارد میدان می‌شود.

بایدن پیش‌تر وعده داده بود یک زن را به عنوان معاون خود برخواهد گزید و حالا که نامزد نهایی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکاست، باید به قولش عمل کند. از الیزابت وارن و الکسندریا اوکاسیو-کورتس، جوان‌ترین زن تاریخ مجلس نمایندگان آمریکا به عنوان دیگر گزینه‌های نشستن روی صندلی معاون رئیس جمهوری آمریکا یاد می‌شود.

کد خبر 503771

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha