سناتور جو بایدن، نامزد پیشتاز حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از دولت دانلد ترامپ خواست در زمانه شیوع کرونا به تحریم‌ها علیه ایران پایان دهد.

بایدن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بلومبرگ، بایدن که جدی‌ترین رقیب ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکاست، با انتشار یک بیانیه به جمع چهره‌ها، کشورها و نهادهایی پیوست که در هفته‌های اخیر خواستار پایان تحریم‌ها و کمک به ایران برای مبارزه با ویروس کرونا شده‌اند.

سناتور بایدن در بیانیه خود فقط نام ایران را آورده و نوشته است: در میانه این دنیاگیری مرگبار که مرز نمی‌شناسد، ایالات متحده باید گام‌هایی بردارد و به کمک ملت‌هایی بشتابد -از جمله ایران- که بیش از دیگران از ویروس آسیب دیده‌اند؛ حتی اگر اولویت ما سلامت مردم آمریکاست. صدور مجوز صادرات به شرکت‌های تولید مواد دارویی و تجهیزات پزشکی و آسان کردن مسیر بانک‌های بین‌المللی و شرکت‌های حمل و نقل برای دسترسی ایرانیان به درمان از کارهایی است که آمریکا باید در پیش بگیرد.

معلون رئیس جمهوری آمریکا در دوران زمامداری باراک اوباما در عین حال از ایران هم خواست در اقدامی انساندوستانه شهروندان دربند آمریکایی را آزاد کند و افزود: با وجود داشتن اختلاف‌های بسیار بسیار زیاد با حکومت ایران، برداشتن تحریم‌ها کاری درست و انسانی است.

کد خبر 497252

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    0 0
    درود بر جو بایدن