شهردار زنجان گفت: با توجه به مدیریت کنونی بیماری کرونا و طبق تمهیدات اتخاذشده اتوبوس‌های شهری زنجان نیز با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی طی هفته اول اردیبهشت فعالیت خود را از سر می‌گیرند.

فاصله گذاری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حبیب ملایی یگانه طسه‌ شنبه ۲ اردیبهشت با اشاره به این‌که شیوع بیماری کرونا از اسفند سال گذشته بسیاری از صنوف به‌ویژه حوزه حمل‌ونقل را نیز تحت تأثیر خود قرارداد، افزود: اغلب اتوبوس‌های شهری شهرداری استان زنجان به بخش خصوصی تعلق دارد و شیوع کرونا و از طرفی افزایش هزینه‌های مربوط به این وسیله نقلیه نارضایتی را در بین این قشر ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: افزایش هزینه‌های اتوبوس و از طرفی درآمد ناکافی رانندگان اتوبوسرانی شهرداری زنجان مشکلات عدیده‌ای را در ایام کرونایی فراهم کرد و بر این اساس و با توجه به توافقات انجام‌شده با رانندگان بخش خصوصی جابجایی دوباره مسافران آغاز می‌شود.

این مسئول شهری ادامه داد: هرچند طبق آمارهای اعلام‌شده از سوی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۲۶ درصد آلودگی انتقال بیماری از طریق وسایل نقلیه عمومی ارزیابی‌شده اما برای فعال‌سازی حوزه حمل‌ونقل شهری نیز طبق مفاد اعلام‌شده فاصله‌گذاری اجتماعی، با حساسیت ویژه اعمال خواهد شد.

وی اظهار کرد: این در حالی است که پیش‌ازاین نیز همه اتوبوس‌های درون‌شهری شهرداری زنجان از زمان شیوع ویروس کرونا، پس از اتمام کاری و تا آخرین وسیله نقلیه توسط افراد متولی امر مورد ضدعفونی قرار می‌گرفت که این روند همچنان و تا زمان مهار این بیماری ادامه خواهد یافت.

یگانه افزود: با توجه به جابجایی مسافران در ایستگاه‌های مختلف اتوبوس شهر احتمال فرد ناقل کرونا بین مسافران وجود دارد که به همین جهت از شهروندان درخواست می‌شود در صورت امکان استفاده از این نوع وسیله نقلیه را به حداقل کاهش دهند.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر ۱۱۰ دستگاه ناوگان اتوبوسرانی در شهر زنجان فعال است که از این تعداد ۸۰ دستگاه آن به بخش خصوصی و ۳۰ دستگاه دیگر نیز به شهرداری اختصاص دارد.

شهردار زنجان در ارتباط با وضعیت رانندگان اتوبوسرانی زنجان نیز گفت: تاکنون مورد فوتی از رانندگان این صنف گزارش نشده و موارد ابتلا نیز در حد جزیی بوده که با به‌کارگیری نکات بهداشتی ارائه‌شده از سوی متخصصان نسبت به مراقبت از خود اقدام کردند.

وی خاطرنشان کرد: دستورالعمل اعلام‌شده ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا برای گروه‌های هدف ازجمله تاکسیرانان زنجانی نیز رعایت می‌شود، بر این اساس این قشر نیز طبق موارد گفته‌شده ملزم به رعایت بهداشتی، ضدعفونی کردن خودرو و حداکثر جابجایی مسافران به تعداد سه نفر هستند.  

هم‌اکنون ۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه تاکسی درون‌شهری در زنجان فعالیت می‌کند.

 شهر زنجان به‌عنوان مرکز استان ۴۲۰ هزار نفر جمعیت و سه منطقه شهرداری دارد.

کد خبر 503476

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha