مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: بیش از ۳۳۰ نفر ماهانه در مراکز آموزشی و توانبخشی بهزیستی قزوین از خدمات گفتار درمانی برخوردار می‌شوند.

توانبخشی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا وارثی گفت: از این تعداد ۱۳۲ نفر در سه مرکز آموزشی و توانبخشی معلولان ذهنی به صورت انفرادی یا گروهی هفته‌ای یکبار در جلسات گفتار درمانی شرکت می‌کنند.

وی اضافه کرد: ۱۳۲ نفر دیگر نیز با مراجعه به چهار مرکز آموزشی و توانبخشی به صورت در نشست‌های مشترک با موضوع گفتار درمانی تحت نظارت کارشناسان بهزیستی حضور دارند.

وارثی گفت: ۳۸ نفر به صورت نشست‌های انفرادی از خدمات تربیت شنیداری و گفتار درمانی مرکز آموزشی و توانبخشی کودکان کم‌شنوا و خانواده استفاده می‌کنند که این اقدامات همچنان ادامه دارد.

این مسئول در ادامه گفت: در این استان چهار مرکز آموزشی و توانبخشی ویژه سالمندان فعالیت می‌کنند که در صورت نیاز سالمندان به گفتار درمانی، اقدامات لازم برای معرفی به مراکز یا کلینیک‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: در کنار تمام اقدامات انجام شده، یک مرکز آموزشی و توانبخشی اتیسم در استان وجود دارد که ماهانه ۳۵ نفر را به صورت نشست‌های هدایت و تحت درمان قرار می‌دهد.

از یک‌سال گذشته تاکنون ۶۸۰ نشست گفتاردرمانی در مرکز نواب قزوین انجام شده است.

کد خبر 503429

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha