«امیر ارسلان مطهری» مهاجم این روزهای استقلال که با گلزنی و درخشش خیره‌کننده‌اش توجه همه را به خود جلب کرده است مدت ۴ سال بازیکن باشگاه نفت تهران بود و برای تمرین و مسابقه و اردو هر روز به تهرانسر رفت‌وآمد داشت. مطهری از سال‌هایی که به قول خودش مهمان تهرانسری‌ها بود از این محله و مردمش به نیکی یاد می‌کند.

ارسلان مطهری

همشهری آنلاین- مهدی اسماعیل پور : به اعتقاد ارسلان مطهری، تهرانسر محله‌ای خوب با مردمی خوب‌تر است. با ستاره این روزهای فوتبال ایران در روزهایی که ویروس کرونا زندگی مردم را مختل کرده است درباره روزهای طولانی قرنطینه و سال‌های حضورش در محله تهرانسر همکلام شدیم.
روزهای کرونا و قرنطینه خانگی را چطور پشت سر می‌گذاری؟
این روزها به همه سخت می‌گذرد. من هم مثل همه مردم دلتنگ روزهای عادی هستم که زندگی بدون ترس از ویروس کرونا و بدون این همه خبر بد درباره مرگ هزاران انسان در کشورمان و تمام دنیا جریان داشت. کرونا نوروز را خراب کرد و مردم امسال عید نداشتند. علاوه بر آن همه بلاتکلیف هستند و نمی‌دانند که این شرایط قرار است کی تمام شود. به هرحال امیدوارم سریع‌تر از این شرایط بد عبورکنیم و شر کرونا از سر ایران و دنیا کم شود. من هم در این مدت قرنطینه خانگی را رعایت کردم. از تهران خارج شده‌ام و در زادگاهم، گرمسار هستم و منتظرم ببینم کی قرار است تمرینات تیم استقلال از سر گرفته شود. در این مدت این‌قدر دستم را شسته و ضد عفونی کرده‌ام که پوستم روشن‌تر شده است.
در قرنطینه خانگی حوصله‌ات سر نمی‌رود؟
ماندن طولانی مدت در خانه یا همان به اصطلاح قرنطینه خانگی سخت است. به‌خصوص برای ما ورزشکاران که مدام در حال تمرین و مسابقه دادن و رفتن از این شهر و کشور به آن شهر و کشور برای مسابقه بودیم. اما ماندن در خانه خوبی‌های خود را هم دارد. از همه مهم‌تر برای مدت زمان بیشتری کنار خانواده‌ام هستم و از این موضوع لذت می‌برم. در گذشته با توجه به حرفه‌ام این‌قدر فرصت نداشتم کنار خانواده باشم. از طرف دیگر توانستم به خیلی از کارهای عقب مانده‌ام برسم و به اصطلاح در این مدت برای خودم زندگی کردم. قرنطینه این خوبی‌ها را هم دارد.
به واسطه سال‌ها عضویت در باشگاه نفت تهران به منطقه ۲۱ و محله تهرانسر رفت‌وآمد داشتی. مثل خیلی از هم‌تیمی‌های سابقت از جمله علیرضا بیرانوند، مهدی شیری یا وحید امیری تاکنون در این محله زندگی کرده و سکونت داشته ای؟
من ساکن خیابان شریعتی هستم و تاکنون در تهرانسرزندگی نکرده‌ام. اما همان‌طور که گفتید سال‌ها در این محله تمرین کرده و هر روز به آنجا رفت‌وآمد داشته‌ام. تهرانسر را خوب می‌شناسم. در مجموع محله خوبی برای زندگی است.
 چه ویژگی‌های مثبت و منفی دارد؟
تهرانسر محله شلوغی است. اما نه ازدحامی که بد و آزاردهنده باشد. با توجه به موقعیت جغرافیایی و نزدیکی‌اش به زمین‌های تمرین به‌ویژه استادیوم آزادی برای فوتبالیست‌ها ایده‌آل است. در عین حال که محله شلوغی است، آرامش خاصی هم دارد. در مجموع غیر از برخی مواقع که صدای آزاردهنده عبور هواپیماها می‌آید کوچه‌ها و خیابان‌هایش اغلب ساکت است. در مجموع می‌توانم بگویم تهرانسر مانند هر محله دیگری یکسری معایب و محاسن دارد اما کلاً جای خوبی برای زندگی است. من غرب تهران و این محله را دوست دارم.
با اهالی و ساکنان این محله هم برخورد داشته ای؟ به نظرت تهرانسری‌ها چطور مردمی هستند؟
در همه جا آدم خوب و بد وجود دارد. اما تجربه شخصی من از برخورد با اهالی تهرانسر همیشه خوب بوده است. از دیدگاه و تجربه شخصی من این محله اهالی خیلی خوبی دارد و انسان‌هایی فعال، خوش برخورد، خونگرمی و صمیمی هستند. به واسطه همین ساکنان است که تهرانسر محله‌ای پویا و سرزنده است و جریان داشتن زندگی را به خوبی در آن احساس می‌کنی و همین موضوع یکی از دلایل آرامش بخش بودن محله است. به جز خوبی از مردم تهرانسر چیزی ندیده‌ام. برای من باعث افتخار است که روزی عضوی از این محله بودم.

با توجه به اینکه به محدوده غرب تهران زیاد رفت‌وآمدداری در مجموع غرب تهران و محله‌های آن را چطور می‌بینی؟
محله‌های غرب تهران فوق‌العاده و خیلی خوب هستند. دسترسی راحت به دلیل وجود بزرگراه‌های متعدد، مراکز تفریحی و تجاری و ورزشی خوب و مدرن، ساختمان‌های نوساز و دارای امکانات، کوچه‌ها و خیابان‌های خلوت و پهن، هوای خوب و سرسبز محله‌ها باعث شده تا غرب تهران جای خوب و مناسبی برای زندگی باشد. من که زندگی در غرب تهران را می‌پسندم. به‌خصوص که به محل تمرین و بازی‌های ما و همچنین فرودگاه مهرآباد هم نزدیک است. به هرحال با توجه به اینکه محله‌های غربی اغلب نوساز هستند و بعضاً چند سالی می‌شود که شکل گرفته‌اند، خانه‌هایش اصولی و مدرن ساخته شده است. برخلاف جنوب، مرکز و شرق تهران تاکنون درمحدوده غرب محله‌های متراکم یا کوچه‌های کم‌عرض ندیده‌ام. در واقع این محدوده با دیگر بخش‌های تهران فرق دارد و از هر نظر مدرن و به روزتر است.

**********************************
حق با اهالی محله است
 بسیاری از اهالی محله معتقدند با توجه به همسایگی و همجواری شهروندان تهرانسر هم باید بتوانند از امکانات باشگاه نفت استفاده کنند. امیر ارسلان مطهری که سال‌ها برای تمرین و به اوج رسیدن به این محله رفت‌وآمد داشته در این‌باره می‌گوید: «به نظرم اهالی محله درست می‌گویند و حق با آنهاست. به هرحال آنها هم حق دارند از امکانات محله خود استفاده کنند. به‌خصوص که باشگاه نفت دیگر فعالیت حرفه‌ای ندارد. همان‌طور که این زمین و تمام خوبی و بدی‌های آن از جمله رفت‌وآمد تماشاگران و ایجاد سر و صدا برای محله است و مردم تحمل می‌کنند،

باید امکان استفاده از آن هم برای اهالی فراهم شود. چه اشکالی دارد مردم تهرانسر از امکانات این مجموعه استفاده کنند؟ اگر خودمان را جای اهالی تهرانسر بگذاریم متوجه می‌شویم که برای آنها سخت است که می‌بینند چنین مجموعه ورزشی بزرگی در محله‌شان وجود دارد و هر روز از کنارش رد می‌شوند اما اجازه داخل شدن به آن و استفاده از امکاناتش را ندارند. می‌توان طوری برنامه‌ریزی کرد یکی، دو روز یا ساعت‌هایی در طول هفته در مجموعه ورزشی نفت به روی اهالی تهرانسر باز باشد. »


آقای فوتبالیست در یک نگاه
 امیر ارسلان که ۱۹ اسفند ۱۳۷۱ در شهرگرمسار سمنان به دنیا آمده فوتبال را در تهران آغاز کرد و در باشگاه‌های استیل‌آذین، داماش و مقاومت تهران توپ زد تا اینکه سال ۱۳۹۲ و در شرایطی که ۲۱ ساله بود به باشگاه نفت آمد و پدیده فوتبال ایران شد.

کد خبر 503134

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha