سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۲
۰ نفر

گروه سلامت: یک زن در شهر پیتربارو در شمال لندن در اتفاقی غیرمنتظره و عجیب سه قلوی همسان دختر به دنیا آورده است؛ درحالی‌که احتمال تولد سه قلوهای همسان یک در 200 میلیون است.

به گزارش بی‌بی‌سی، اولیویا، گابریلا و آلیسیا که 7 هفته زودتر از موعد متولد شده‌اند از وزن مناسبی برخوردارند و از آنها در خانه نگهداری می‌شود. کارملا تستا 23 ساله اهل پیتربارو- شهری در شمال لندن-  که خودش ماماست و نامزدش ریچارد به هنگام انجام آزمایش اسکن در هفته 12 آبستنی مادر متوجه شدند که باید منتظر سه قلوها باشند.

هر 3 دختر چشم آبی در ماه ژانویه طی عمل سزارین فوری پس از آن متولد شدند که خانم تستا با مشکل فشار خون بالا روبه‌رو شده است. پس از تولد 3 هفته طول کشید تا این زوج توانستند نوزادان خود را به خانه ببرند؛ چرا که در زمان تولد آنها وزنی بین یک کیلو و 470 گرم تا یک کیلو و 600 گرم داشتند و باید در دستگاه نگهداری نوزادان زودرس در بیمارستان از آنها مراقبت می‌شد.

خانم تستا می‌گوید: من می‌دانستم که سه قلوهایم مشابه خواهند بود، چون که فقط یک جفت در رحم وجود داشت و آنها از یک تخم لقاح یافته به وجود آمده‌اند.

خیلی هیجان زده شدم، تولد آنها بدون برنامه قبلی و زودتر از موعد مقرر صورت گرفت. سه‌قلوها در تاریخ نهم ژانویه، 2 روز پس از تاریخ تولدم به دنیا آمدند و آنها را هدیه‌ای دوست داشتنی می‌دانم.

پدر و مادر این نوزادان سابقه داشتن دو قلوها را در  خانواده‌هایشان داشتند ولی هیچ‌کدام سه قلو  نداشتند. همکاران خانم تستا در زایشگاه پیتربارو از او مراقبت‌های بیشتری به عمل آورده‌اند. او می‌گوید: قد من کوتاه است و این در بین همکارانم به یک جوک تبدیل شده که از میان این‌همه ماما فقط من توانسته‌ام سه قلو به دنیا بیاورم. همه در آنجا عالی بودند و کمک کردند، 3 نفر از بهترین دوستانم هر یک از بچه‌ها را برایم به دنیا آوردند.

 با  وجود این، زوج جوان اقرار می‌کنند که با این سه قلوها زندگی برای آنها مشکل است؛ مادر می‌گوید: این یک معجزه است، وقتی آنها را می‌بینم واقعا هیجان زده هستم، هنوز باور نمی‌کنم که مال من هستند، آنها عالی‌اند.

سه قلوهای همسان زمانی پدید می‌آیند که یک تخم لقاح یافته به 3بخش تقسیم می‌شود و 3 جنین جداگانه به وجود می‌آورد. ولی سه قلوهای غیرهمسان زمانی پدید می‌آیند که 3 تخمک هر کدام به‌طور جداگانه لقاح پیدا می‌کنند.اتفاق اخیر، بیشتر در زنانی رخ می‌دهد که تحت عملیات بارور‌سازی‌ جنینی قرار بگیرند.

کد خبر 50308

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز