رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با ابلاغ بخشنامه‌ای «دستورالعمل فاصله‌گذاری هوشمند دانشگاه آزاد اسلامی در مقابله با ویروس کرونا» را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان ها و واحدهای ویژه ابلاغ کرد.

دانشجویان - پوشش

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر محمدمهدی طهرانچی در این بخشنامه تأیید کرده است: با توجه به تداوم اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و آغاز مرحله فاصله‌گذاری هوشمند براساس مصوبات ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، موارد لازم جهت اقدام ابلاغ می شود.

  • امور اداری و پشتیبانی

براساس بندهای این بخشنامه، انجام وظیفه همکاران عضو غیرهیأت­ علمی سازمان مرکزی و واحدهای دانشگاهی از روز دوشنبه مورخ ۹۹/۲/۱ نیز از طریق انجام دورکاری و بر پایه حداکثر دو سوم حضور و به صورت چرخشی تا زمان عدم تمدید تعطیلی دانشگاه‌ها از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، با نظر مدیران حوزه ستادی و رؤسای واحدهای دانشگاهی است.

همچنین از روز دوشنبه ۹۹/۲/۱ تا پایان ماه مبارک رمضان، ساعت کاری سازمان مرکزی دانشگاه، واحدها و مراکز آموزشی سراسر کشور از ساعت ۸ صبح تا ۱۳:۳۰ خواهد بود.

در این بخشنامه تأکید شده تمامی کارکنان موظفند نتیجه ارزیابی وضعیت بیماری کرونای خود را که از سامانه salamat.gov.ir وزارت بهداشت اخذ کرده‌اند، به مدیر خود ارائه کرده و چنانچه براساس نتیجه ارزیابی سامانه مذکور، فردی نیاز به قرنطینه خانگی یا مراجعه به مراکز درمانی داشت، از حضور در محل کار خودداری و موضوع را به مدیر مربوطه اعلام کند. بدیهی است بعد از بهبودی، لازم است مدارک پزشکی مربوطه، مورد تأیید پزشک معتمد قرار گیرد.

کارکنان دارای بیماری زمینه‌ای شامل بیماری قلبی– عروقی، فشارخون، دیابت، بیماری‌های تنفسی زمینه‌ای و همچنین کارکنان دارای نقص ایمنی شامل بیماران تحت درمان با کورتیکواستروئید بیش از ۱۲.۵ میلی گرم پردنیزولون در روز بیش از دو هفته، شیمی درمانی، بدخیمی‌ها، پیوند اعضا، که به عنوان افراد در معرض خطر ابتلای بالاتری به بیماری کووید ۱۹شناخته می‌شوند، درصورت تأیید پزشک معتمد دانشگاه، تا پایان دوره فاصله‌گیری اجتماعی، باید امکان انجام فعالیت‌های شغلی نظیر کاهش زمان حضور یا دورکاری فراهم شود.

رعایت کلیه دستورالعمل‌های بهداشت و حفاظت فردی، سلامت محیط کار اداری و... مرتبط با زیرنظام‌های اداری دانشگاه، ابلاغی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا که از طریق درگاهSalamat.iau.ir قابل دسترسی است، الزامی است.

براساس بندهای این بخشنامه؛ مواجهه چهره به چهره کارکنان باید به حداقل رسیده و به منظور هماهنگی امور، استفاده حداکثری از تلفن در اولویت قرار گیرد. در صورتی که کارکنان ناگزیر به مواجهه چهره به چهره باشند، حداقل زمان ممکن و حداکثر فاصله (۲متر) در تمام تماس‌های بین کارکنان با هم و کارکنان و ارباب رجوع رعایت شود. گندزدایی و تهویه مناسب هوای فضاهای کار مشترک توسط واحدها به صورت نوبه‌ای و متناسب با میزان مراجعه و اختلاط کاری، الزامی است.

همچنین جلسات بصورت ویدئو کنفرانس و با بهره‌گیری از نرم‌افزارهای موجود در واحد و در بستر زیرساخت نرم‌افزارهای ملی و نرم‌افزار ارائه شده توسط مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه به آدرس Daanaan.daan.ir برگزار شود.

در این بخشنامه آمده است: کارکنان تا حد امکان از وسیله نقلیه شخصی برای تردد استفاده کنند و در صورت ضرورت استفاده از سرویس ایاب و ذهاب کارکنان، لازم است دستورالعمل‌های مربوط به ضدعفونی و گندزدایی وسایل نقلیه عمومی، فاصله‌گذاری اجتماعی در وسایل نقلیه عمومی و بهداشت فردی در وسایل نقلیه عمومی با اولویت گندزدایی سطوح تماس، تهویه مناسب وسایل نقلیه، رعایت استفاده از حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت سرنشین موجود و رعایت فاصله ایمن حداقل ۱ متری سرنشینان اجرا شود.

برای ثبت حضور و غیاب کارکنان، ترجیحاً از سیستم تشخیص چهره/کارتخوان کارکنان (در صورت امکان) استفاده شود. در صورت استفاده از سیستم اثر انگشت، وجود مواد ضدعفونی کننده دست در نزدیکی محل مربوطه و الزام کارکنان به استفاده از آن ضروری است.

از استعمال دخانیات درهر شرایطی خودداری شده و از تجمع غیرضروری در محل کار اجتناب شود. برای کاهش مراجعات و تکریم ارباب رجوع از بخش پاسخگویی پایگاه اطلاع رسانی واحد، سامانه‌های الکترونیکی و تلفن گویا برای راهنمایی و پاسخگویی استفاده شود.

همچنین به منظور کاهش تماس مراجعان به بخش‌های مختلف اداری، در صورت امکان میز پاسخگویی به ارباب رجوع در قسمت ورودی واحد یا ساختمان اصلی با حضور نمایندگان بخش‌های اداری مورد لزوم ایجاد شود و ضمن فراهم کردن وسایل حفاظت فردی مناسب شامل دستکش و ماسک برای کارکنان مذکور، از موانع شیشه‌ای یا پلاستیکی بین کارکنان و مراجعان استفاده شود. درصورت لزوم به مراجعه حضوری ارباب رجوع جهت انجام امور اداری، با استفاده از نوبت دهی تلفنی و یا از طریق سامانه از ازدحام جمعیت در واحدها جلوگیری شود. همچنین مکان مناسبی برای انتظار ارباب رجوع با رعایت فاصله مناسب صندلی‌ها، برقراری تهویه مناسب هوا و گندزدایی مرتب محیط در نظر گرفته شود.

در صورتی که برخی از اعضای هیأت علمی به لحاظ مشکلات فنی و تجهیزاتی درخواست اختصاص مکان مجهز برای ارائه دروس به صورت مجازی دارند، لازم است واحد ضمن تعیین مکان مناسب، نسبت به گندزدایی مرتب محیط و ضدعفونی تجهیزات مورد استفاده مشترک بعد از اتمام هرکلاس اقدام کند. استفاده از وسایل حفاظت فردی هنگام تردد استادان و برگزاری کلاس‌ها نیز الزامی است.

براساس بندهای این بخشنامه؛ جهت کاستن از تماس مستقیم دست‌ها با در و دستگیره‌ها، آنها را به حالت نیمه باز نگهدارند (درصورت امکان) یا برای سهولت تردد از جک و آرام بند درب‌ها استفاده نگردد.

آموزش کارکنان ازطریق فضای مجازی برای حضوردر محیط اداری در اولویت قرار گیرد. در مکاتبات اداری حداکثر از اتوماسیون اداری استفاده شود و از گردش فیزیکی اسناد جز در موارد مکاتبات محرمانه اجتناب شود. از سطل زباله درب‌دار پدالی به میزان کافی در محیط‌های اداری و بهداشتی استفاده شود و پروتکل‌های تخلیه و امحای محتویات و شارژ مجدد سطل‌ها به متصدیان مربوطه آموزش داده شود. گندزدایی سطوح محل تردد و حضور افراد، سرویس‌های بهداشتی مشترک به‌طور مرتب و با رعایت دستورالعمل‌های مربوطه انجام شود.

از دستمال مشترک برای تمیز کردن سطوح میز و صندلی استفاده نشود (ترجیحاً هر یک از کارکنان از دستمال نظافت شخصی و یا دستمال یکبار مصرف استفاده کنند). نگهبانان و کارکنان خدمات باید آموزش‌های لازم درخصوص راه‌های پیشگیری از انتقال بیماری را دریافت کنند. دکمه‌های آسانسور، صفحه کلید رایانه‌ها، گوشی تلفن، شیرآلات بهداشتی، سطوح میز خدمت و سایر سطوحی که بصورت مشترک توسط افراد استفاده می‌شوند (در هربار تعویض کاربر) و حداقل ۵ بار در روز ضدعفونی گردد. رعایت نکات بهداشتی از جمله استفاده از دستکش، دستمال کاغذی یا نظایر آن رعایت و شستشو و ضدعفونی دست بعد از تماس سطوح کار مشترک الزامی است. خدمات سلف سرویس و مراکز فروش مواد غذایی غیر بسته‌بندی شده تا اطلاع ثانوی متوقف شود.

در این بخشنامه تأکید شده نیروهای خدماتی باید هنگام نظافت از لباس حفاظتی، ماسک، چکمه و دستکش استفاده کنند. ضمن کنترل موارد بهداشتی و ایمنی در آبدارخانه‌ها، از ظروف یکبار مصرف استفاده شود. تا حد امکان قبل از ورود به محل کار، تب‌سنجی و غربال‌گری تمامی نیروها و مراجعان با رعایت موارد بهداشتی و ایمنی و دستورالعمل‌های مربوطه انجام شود. بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دانشگاه تابع پروتکل‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هستند.

  • امور آموزش و پژوهش حوزه معاونت علوم پزشکی

در این بخشنامه تأکید شده است: پیرو مصوبه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا و نامه معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کماکان فعالیت دانشگاه‌ها باید از طریق ارائه دروس به صورت مجازی انجام شود و در رابطه با دانشجویان دوره‌های تحصیلات تکمیلی (PHD و کارشناسی ارشد) ازتاریخ ۳۰ فروردین به بعد با برنامه‌ریزی گروه آموزشی و با تمهیدات به عمل آمده و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند تحصیلات خود را به صورت حضوری در دانشگاه ادامه دهند.

​حضور دستیاران، اینترن‌ها و دانشجویان سایر رشته‌هایی که در مقطع کارورزی هستند، در صورت ضرورت حضور جهت ارائه خدمات، الزامی است و طبق برنامه اعلام شده صورت پذیرد.

در خصوص ارائه آموزش‌های حضوری بعد از ۳۰ فروردین جهت بقیه دانشجویان (به غیر از تحصیلات تکمیلی که در بند ۲ قید شده است)، با توجه به شرایط روز و مصوبه‌های ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تصمیم‌گیری خواهد شد. بعد از شروع برگزاری کلاس‌های حضوری، با توجه به تأخیر به وجود آمده در برگزاری کلاس‌های یاد شده ترم جاری تا زمان جبران جلسات عقب افتاده، تمدید و سپس آزمون پایان ترم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد. زمان پایان ترم بر اساس زمان شروع ارائه دروس به صورت حضوری تعیین خواهد شد.

براساس بندهای این بخشنامه؛ آن دسته از دانشجویانی که در کلاس‌های مجازی و امتحانات پایان ترم شرکت کرده و نمره قبولی أخذ ننموده‌اند، می‌توانند تا پایان سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ مازاد بر واحدهای انتخابی و تا سقف سه درس و حداکثر ۶ واحد را مجدداً بدون پرداخت شهریه انتخاب و نمره خود را جبران کنند. ثبت نمرات جبرانی در کارنامه در ترم دوم سال ۹۸- ۹۹ خواهد بود. مسئول برنامه‌ریزی و اجرایی کردن مناسب این سیاست معاونین و رؤسای دانشکده‌های علوم پزشکی واحدها خواهند بود.

در صورتی که محدودیت‌های زمانی و مکانی حاکم بر نیمسال جاری فراغت از تحصیل، دانشجویان را با تأخیر مواجه سازد، در نیمسال آتی به جبران فرصت از دست رفته امکان برخورداری از دروس معرفی به استاد تا دو درس نظری امکان‌پذیر است. با توجه به حذف ترم تابستانی در حوزه پزشکی، أخذ تا ۲۶ واحد در ترم آتی صرفاً در مورد دانشجویانی که در ترم آتی فارغ التحصیل می شوند، بلامانع است.

برای آن دسته از دانشجویان که پیش از بروز وضعیت فعلی با تأیید استاد راهنما و مدیر گروه مربوطه آمادگی دفاع از پایان‌نامه یا رساله کارشناسی ارشد، دکتری عمومی یا تخصصی وPHD را داشته و به دلیل محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا جلسه دفاع آن‌ها برگزار نگردیده، در اسرع وقت نسبت به برگزاری جلسه دفاعیه تحت نظارت مسئولین ذیربط به صورت ترجیحاً الکترونیکی، حضوری یا نیمه حضوری با رعایت الزامات بهداشتی و ضوابط اقدام شود.

در این بخشنامه آمده است: با توجه به شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا جهت کاهش جابه‌جایی و تردد دانشجویان بعد از شروع کلاس‌های حضوری، پیشنهاد می‌شود صرفاً امکان حضور دانشجو در کلاس‌های درسی، عملی-آزمایشگاهی و کارآموزی، در بخش‌های بالینی (با توجه به کمبود عرصه بالینی در صورت موافقت واحد مبدأ و مقصد ) محل سکونت با ارائه مستندات فراهم آورده و بعد از امتحان، گواهی گذراندن دوره و نمره اخذ شده جهت جلوگیری از هرگونه شبهات به صورت اتوماسیونی به معاونت علوم پزشکی سازمان اعلام و رونوشت نیز جهت واحد مبدأ اعلام شود. در مورد برگزاری آزمون صلاحیت بالینی نیز برای آن دسته از دانشجویان گروه پزشکی که دوره کارورزی را به اتمام رسانده و برای فراغت از تحصیل منتظر برگزاری آزمون مذکور هستند، واحدها می‌توانند پس از أخذ مجوز از حوزه معاونت علوم پزشکی سازمان مرکزی (که از این طریق نیز هماهنگی‌های لازم صورت خواهد گرفت)، صرفاً به صورت محدود برای دانشجویانی که اصرار به شرکت در آزمون را دارند، برگزار کنند.​

گفتنی است با توجه به عدم برگزاری آزمونی در اردیبهشت ماه سال جاری، برای برگزاری آزمون‌ها در خرداد ماه به بعد نیز در هفته‌های آتی بسته به شرایط کل کشور تصمیم گیری و حداقل یک‌ماه قبل از آزمون اطلاع‌رسانی خواهد شد.

  • امور آموزشی دانشجویان غیر پزشکی

در این بخشنامه آمده است: از تاریخ ۹۹/۱/۱۶ حضور تمامی دانشجویان در کلاس درس مجازی تابع ضوابط و مقررات آموزشی است و پیرو بخشنامه وزارت عتف و مصوبه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، دروس نظری و بخش نظری دروس نظری- عملی تمامی مقاطع تحصیلی در نیمسال دوم ۹۹-۹۸ به صورت مجازی و با هماهنگی مرکز فناوری اطلاعات و شبکه علمی دانشگاه برگزار شود. در مواردی که واحد/ مرکز دانشگاهی امکان (سخت‌افزار و نرم‌افزار) برگزاری کلاس از جمله دروس معارف به صورت مجازی دارند، برگزاری کلاس‌ها توسط واحد/ مرکز پس از تأیید ستاد آموزش مجازی استان و اعلام به ستاد مرکزی آموزش مجازی سازمان بلامانع است.

واحدها و مراکز دانشگاهی می‌توانند از تاریخ ۹۹/۲/۲۰ کلاس‌های تحصیلات تکمیلی را به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنند. کلاس‌های حضوری مقاطع کاردانی و کارشناسی کماکان به صورت مجازی بوده و در صورت اعلام ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا مبنی بر عادی شدن وضعیت، به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

آن دسته از دانشجویانی که در کلاس‌های مجازی شرکت کرده و تا سقف ۳ درس و حداکثر ۶ واحد را در دوره کاردانی و کارشناسی، نمرات کمتر از ۱۲ و در دوره تحصیلات تکمیلی نمره کمتر از ۱۴ کسب کنند، می‌توانند تا پایان سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ مازاد بر واحدهای انتخابی مجدداً بدون پرداخت شهریه انتخاب واحد کرده و نمره خود را جبران کنند. مسئول برنامه‌ریزی و اجرایی کردن مناسب این سیاست معاونین آموزشی واحدها خواهند بود. دروس عملی، کارگاهی و آزمایشگاهی پس از امتحانات دروس نظری، با هماهنگی حوزه آموزش واحدهای دانشگاهی طی برنامه اعلامی در ترم تابستان صورت گرفته و نمره درس در نیمسال دوم ۹۹-۹۸ ثبت خواهد شد. در زمان شروع آموزش حضوری، واحدها و مراکز آموزشی می‌توانند روزهای فوق‌العاده، ترجیحاً پنجشنبه و جمعه نسبت به انجام فعالیت‌های آموزشی (برگزاری کلاس درس) و امور پژوهشی اقدام کنند.

گفتنی است آزمون ارزیابی جامع دوره دکتری تخصصی (بخش کتبی و شفاهی) نیمسال دوم ۹۹-۹۸ باید ظرف مدت ۱۰ روز کاری به صورت پیوسته از تاریخ ۹۹/۴/۲۸ تا ۹۹/۵/۸ برگزار شود. با توجه به محدودیت زمانی ناشی از شرایط و تلاقی این آزمون با برگزاری آزمون مصاحبه ورودی دکتری ۱۴۰۰-۱۳۹۹ و ضرورت حضور بخش مهمی از اعضای هیأت علمی در این دو آزمون، لازم است واحدها تمهیدات لازم را جهت برگزاری منسجم و به موقع آزمون جامع در بازهزمانی مقرر فراهم کنند.

  • برگزاری جلسات دفاع از پروپوزال، پیش دفاع و دفاع از پایان‌نامه/ رساله

در این بخشنامه آمده است: دانشجویان برای تمامی امور مربوط به تصویب عنوان، دفاع از پروپوزال و دفاع از پایان نامه/رساله از طریق سامانه پژوهشیار اقدامات معمول اداری را انجام دهند. فرآیند انجام پیش دفاع و دفاع تحت یکی از دو حالت زیر خواهد بود:

الف- اگر تمامی اساتید راهنما، مشاور و دانشجو بومی واحد تحصیلی دانشجو باشند، جلسه به صورت حضوری با رعایت پروتکل‎های بهداشتی اعلام شده توسط معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود. اساتید داور تا عادی شدن شرایط می‌توانند حضور مجازی داشته باشند. در صورتی‌که اساتید راهنما، مشاور هم غیربومی واحد تحصیلی دانشجو باشند، حضور مجازی ایشان بلامانع است.

ب- اگر دانشجو بومی واحد تحصیلی نباشد، می‌تواند هر یک از فرآیندهای پیش دفاع (صرفاً دانشجویان دکترای تخصصی که متقاضی بهره‌مندی از بخشنامه شماره ۶۳۸۰۴/۷۰ مورخ۹۴/۸/۲۷ هستند) یا دفاع از رساله را در نزدیک‌ترین واحد دانشگاهی محل زندگی (واحد میزبان) انجام دهند. در این خصوص لازم است ابتدا دانشجو درخواست کتبی خود را به صورت غیرحضوری به مدیر گروه تخصصی در واحد مبدأ ارائه و در صورت تأیید احراز شرایط توسط واحد مبدأ، در واحد دانشگاهی میزبان دفاع کند. پیش دفاع یا دفاع حداکثر تا زمان اعلام ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا مبنی بر عادی شدن شرایط، به صورت مجازی برگزار شود.

براساس بندهای این بخشنامه؛ واحدهای دانشگاهی باید امکانات و زیرساخت‌های لازم را توسط حوزه‌های معاونت پژوهشی/ علمی و فناوری اطلاعات و ارتباطات واحد به عنوان واحد میزبان برای دفاع دانشجویان سایر واحدهای دانشگاهی و دانشجویان خود تأمین کنند. مجوز صادرشده توسط واحد مبدأ به همراه معرفی‌نامه برای برگزاری جلسه دفاع به نزدیکترین واحد دانشگاهی محل زندگی دانشجو (واحد میزبان) ارسال و رونوشت آن در اختیار دانشجو قرار داده شود. دانشجو (با همکاری واحد مبدأ) موظف است با استادان راهنما، مشاور و داوران جهت حضور مجازی در جلسه پیش دفاع یا دفاع هماهنگی کند.

در این بخشنامه تأکید شده است: دانشجو در تاریخ تعیین شده جهت پیش دفاع یا دفاع به واحد دانشگاهی میزبان مراجعه کرده و با حضور مجازی استادان راهنما، مشاور و داوران و همچنین با حضور نماینده‌ای از حوزه تحصیلات تکمیلی واحد دانشگاهی میزبان به عنوان ناظر جلسه اقدام به دفاع کند و پس از اتمام، امضای هیأت داوران به صورت الکترونیکی در صورتجلسه أخذ شود.

​واحد دانشگاهی میزبان، صورتجلسه امضاشده پیش دفاع یا دفاع را به همراه نامه‌ای با تأیید معاون پژوهش و فناوری/ علمی واحد مبنی بر تأیید صحت انجام جلسه، به صورت الکترونیکی به واحد محل تحصیل دانشجو (مبدأ) ارسال کند.

بهره‌برداری دانشجویان تحصیلات تکمیلی از آزمایشگاه، کارگاه‌ و مزارع تحقیقاتی برای امور پژوهشی مربوط به پایان‌نامه/ رساله

براساس بندهای این بخشنامه؛ به منظور بهره‌برداری از آزمایشگاه، کارگاه و مزارع تحقیقاتی برای امور پژوهشی مطابق بخشنامه مورخ ۹۹/۱/۲۴ عمل شود.

  • جزئیات دفاع از رساله دکتری تخصصی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

در این بخشنامه آمده است: با توجه به شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا و تداوم شرایط ویژه در کشور، اجرای بخشنامه دفاع از رساله دکتری تخصصی مورخ ۹۸/۱۲/۷ تا ابتدای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ بصورت اختیاری توسط دانشجو خواهد بود.

  • امور دانشجویی

براساس بندهای این بخشنامه؛ با توجه به شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا، استفاده از سراهای دانشجویی، سرویس‌های نقلیه دانشجویان و رستوران‌های دانشجویی در دوره فاصله گذاری هوشمند مجاز نیست. برقراری این خدمات مطابق ضوابط ابلاغی از سوی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا بوده و در صورت صدور جواز از سوی این ستاد بارعایت پروتکل‌های بهداشتی و نظارت دقیق مسئولین واحد امکان پذیر است. مسئولیت هر گونه کوتاهی در این‌باره با رئیس واحد خواهد بود.

در صورت ضرورت استفاده محدود از سراهای دانشجویی بویژه برای دانشجویان علوم پزشکی شامل دستیاران، اینترن‌ها و همچنین برای دروس کار ورزی سایر رشته‌های علوم پزشکی، لازم است دستورالعمل‌های بهداشتی مربوطه موجود در درگاه Salamat.iau.ir رعایت شود. همچنین مراکز مشاوره دانشگاه در دوره مذکور بصورت غیرحضوری و با بهره‌گیری از مشاوره تلفنی و سامانه هوشمند تعاملی برخط و سالن های گفتگوی خدمات ارائه کنند. به منظور جلوگیری از تردد دانشجویان، تمامی امور نقل و انتقالات دانشجویانی که برای نیمسال جاری با درخواست میهمانی و یا انتقال آنها موافقت شده است، تمامی مراحل باقیمانده در اسرع وقت صرفاً از طریق سامانه منادا انجام می پذیرد.

بر این اساس، ستاد آگاه‌سازی و پیشگیری کرونای مستقر در استان‌ها، لازم است پیگیری و نظارت انجام دستورالعمل‌های مرتبط با مقابله با ویروس کرونا را انجام داده و گزارش مربوطه را به معاونت علوم پزشکی سازمان مرکزی دانشگاه ارائه کند.

کد خبر 503033

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    3 1
    پایان نامه من اینقدر طولانی نبود